صد هزار افغانی برای هرکشته؛ "غم‌شریکی" طالبان با خانواده‌ های قربانیان "کاج"

© @https://twitter.com قربانیان حمله انتحاری مرکز آموزشی کاج
 قربانیان حمله انتحاری مرکز آموزشی کاج  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.10.2022
عضو شوید
وزارت امور داخله حکومت سرپرست اعلام کرده که جهت همدردی با خانواد‌های قربانیان حمله انتحاری مرکز آموزشی کاج مبلغ صد هزار افغانی به هر خانواده کمک نقدی می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت داخله طالبان که از سوی سراج‌الدین حقانی رهبری می‌شود هیاتی را برای "غم‌شریکی" با خانواده‌های قربانیان حمله خونین اخیر به غرب کابل اعزام کرده و به هر خانواده‌‌ای که عضو خود را در این رویداد از دست داده 100هزار افغانی اختصاص داده است.
طالبان هیاتی را به رهبری زین‌الله عابر؛ رییس دفتر وزیر داخله طالبان به غرب کابل فرستاده تا با خانواده‌های قربانیان آموزشگاه کاج "غم‌شریکی" کنند.
هیات طالبان با خانواده‌های قربانیان مرکز آموزشی کاج دیدار و به خانواده‌های جان‌باختگان صد هزار افغانی و برای زخمیان 50 هزار افغانی کمک کرد.
این قیمتی است که در زمان نظام جمهوری برای کشتگان و زخمی‌ها تعیین شده است.
این در حالی است که صبح روز جمعه یک مهاجم انتحاری هنگام برگزاری امتحان آزمایشی کانکور بر یک آموزشگاه کاج در غرب کابل حمله کرد.
در این حمله مرگبار در غرب کابل که اکثر ساکنان آن را هزاره‌ها تشکیل می‌دهند ده‌ها تن کشته و زخمی شدند.
اما تاکنون مسولیت حمله بر آموزشگاه کاج را هیچ گروهی به عهده نگرفته است.
این حمله خونبار تروریستی روز جمعه در غرب کابل بر یک مرکز آموزشی، واکنش‌های زیادی داخلی و خارجی در پی داشت. بسیاری از کشورها و سازمان‌ها از طالبان خواسته‌اند تا به تعهدات خود در تامین امنیت همه مردم افغانستان عمل کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала