حالا بزرگترین شیوع آنفولانزای پرندگان اروپا را تهدید می کند

© Sputnik / Sergey Kompanichenko /  مراجعه به بانک تصاویر A vaccine against high pathogenic avian influenza has been developed at the St. Petersburg Avicultural Research Institute
A vaccine against high pathogenic avian influenza has been developed at the St. Petersburg Avicultural Research Institute - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.10.2022
عضو شوید
امروز دوشنبه، 3 اکتوبر، مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل مرض طی بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که بزرگترین شیوع آنفولانزای پرندگان در تاریخ، حالا در اروپا ثبت شده است.
به گزارش اسپوتنیک، فصل اپیدمی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان 2021-2022 بزرگترین فصلی است که در اروپا مشاهده شده است. آخرین اطلاعات، در مجموع 2467 مورد شیوع را در میان پرندگان در مزارع نشان می دهد.
موارد ابتلا نیز در 3573 پرنده وحشی و 187 حیوان خانگی در اروپا شناسایی شده است. علاوه بر این، 48 میلیون پرنده در مزارع آسیب دیده و به دلیل احتمال بالای آلودگی معدوم شدند.
Вспышка птичьего гриппа H5N8 на утиной ферме во Франции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2022
بدترین شیوع آنفولانزای پرندگان بریتانیا را تهدید می کند
گفته شده است که دامنه جغرافیایی این همه گیری بی سابقه است - در مجموع، این شیوع در 37 کشور روپا را آلوده نموده است.
همچنان، خطر عفونت برای جمعیت در سطح پایینی باقی می ماند، اما در افرادی که در مشاغلی که در تماس مستقیم با پرندگان آلوده هستند، افزایش می یابد.
در ماه جولای، گزارش شد که شیوع آنفولانزای پرندگان در مجمع الجزایر فارن در دریای شمال در سواحل شمال شرقی بریتانیا ثبت شده است. به گزارش روزنامه اکسپرس، بیش از 3000 پرنده در اثر مریضی مرده و برای سوزاندن جمع آوری شدند. چندین هزار پرنده دیگر از صخره ها به داخل آب افتادند.
آنفلوانزای پرندگان یک مرض ویروسی عفونی حاد پرندگان است که با آسیب به اندام های گوارشی و تنفسی و مرگ و میر بالا مشخص می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала