موافقت نامه های پذیرش مناطق جدید به روسیه منتشر شد

© Sputnik / Vitaly Ankov /  مراجعه به بانک تصاویر موافقت نامه پذیرش مناطق جدید به روسیه
موافقت نامه پذیرش مناطق جدید به روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.10.2022
عضو شوید
متن موافقت‌نامه ها در مورد پیوستن چهار منطقه جدید در ترکیب فدراسیون روسیه منتشر شد.
به گزارش اسپوتنیک، پورتال اطلاعات حقوقی، متن توافق نامه ها در خصوص پیوستن جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و همچنین مناطق خرسون و زاپروژیا را به عنوان مناطق جدید فدراسیون روسیه منتشر کرده است.
مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا در بازه 23 تا 27 سپتامبر 2022 همه‌پرسی با موضوع پیوستن به خاک روسیه برگزار کردند که در جریان این همه‌پرسی‌ها اکثریت قاطع رای‌دهندگان به این پیوستن رای مثبت دادند.
اسناد پیوستن آنها به روسیه توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و رهبران این مناطق در تاریخ 30 سپتامبر در کاخ کرملین امضا شد.
دوم اکتبر، دادگاه قانون اساسی روسیه اسناد الحاق دو جمهوری منطقه "دونباس" به همراه دو منطقه "خرسون" و "زاپوریژیا" به خاک روسیه را تایید کرد.
بر طبق این توافقات، مرزهای مناطق خرسون، زاپروژیا و جمهوری های دونتسک و لوهانسک متصل به قلمرو سایر کشورها، مرز دولتی روسیه شمرده می‌شوند.
تا 1 جنوری 2026، هر چهار منطقه جدید دوره انتقالی برای حل مسائل مربوط به وظیفه نظامی و خدمت سربازی را سپری خواهند کرد.
قبل از این زمان باید مسائل مربوط به ادغام مناطق جدید در سیستم های اقتصادی، مالی، اعتباری و حقوقی روسیه و همچنین در سیستم ارگان های دولتی حل شود.
قوانین روسیه و سایر مقررات قانونی در مناطق جدید از روز پذیرش آنها در روسیه قابل اجراء است.
قوانین مناطق زاپروژیا و خرسون که در مغایرت با قانون اساسی روسیه است اعمال نمی شوند.
اسناد رسمی جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک تا پایان دوره انتقال یا تصویب قوانین مربوطه روسیه معتبر هستند.
دولت های جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک، تا تشکیل دفاتر جدید روسای موقت جمهوری ها به کار خود ادامه خواهند داد. دولت های مناطق خرسون و زاپروژیا باید فرمانداری های موقت را مطابق با قوانین روسیه تشکیل دهند.
معاهدات منتشر شده به طور موقت از تاریخ امضا اعمال می شود و از روز تصویب لازم الاجرا می شود. نشست دومای دولتی در مورد تصویب معاهدات قرار است روز 3 اکتبر 2022برگزار شود و بررسی حتمی توافقات توسط شورای فدراسیون برای روز 4 اکتبر (سه شنبه) برنامه ریزی شده است.
پیشتر پاول کراشنینیکوف، رئیس کمیته دومای دولتی در امور ایالت‌سازی و قانون گذاری دولتی روسیه اعلام کرد پیش نویس قوانین پیوستن جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک، مناطق زاپروژیا و خرسون به فدراسیون روسیه به دومای ایالتی ارائه شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала