هشدار فرمانده آمریکایی: درگیری با روسیه ناتو را نابود می‌کند

© AFP 2023 / John ThysСкульптурный символ около штаб-квартиры НАТО в Брюсселе
Скульптурный символ около штаб-квартиры НАТО в Брюсселе  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.10.2022
عضو شوید
یک فرمانده بازنشسته آمریکایی معتقد است که اگر ناتو به مسیر خود برای رویارویی با روسیه ادامه دهد ناپدید خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، داگلاس مک گرگور، دگروال بازنشسته نیروهای مسلح آمریکا و مشاور ارشد سابق رئیس پنتاگون، در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز گفت: تمایل لهستان و برخی نخبگان آمریکایی برای جنگ با روسیه منجر به ناپدید شدن ناتو خواهد شد.
وی در ادامه گفت:"به جز لهستان، هیچ کس در ناتو علاقه ای به جنگ با روسیه ندارد. اگر ما به این خط پایبند باشیم، خواهیم دید که چگونه ناتو به سادگی از هم می‌پاشد و ناپدید می‌شود. به جز لهستانی ها و برخی مقامات در واشنگتن، دیگر هیچ کشوری قصد جنگیدن با روسیه را ندارد."
وی همچنین تصریح کرد که اکثریت قریب به اتفاق شهروندان آلمانی مخالف رویارویی نظامی با روسیه هستند.
روسیه بارها تأکید کرده است که هدف ناتو رویارویی با این کشور است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که گسترش بیشتر ائتلاف امنیت بیشتری را برای اروپا به ارمغان نخواهد آورد، زیرا این بلوک ماهیت تهاجمی دارد. وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد، مسکو همچنان برای گفتگو با ناتو آماده است، اما در شرایط برابر، در حالی که غرب باید سیاست نظامی خود را برای نظامی کردن قاره اروپا کنار بگذارد.
هدف از تشکیل ناتو در سال 1949 میلادی، تا حد زیادی برای مقابله با آنچه که تهدید اتحاد جماهیر شوروی برای آمریکا، کانادا و اروپای غربی تلقی می شد، بود. در ابتدا، ناتو متشکل از 12 عضو بود، اما اکنون به 30 کشور افزایش یافته است. انتظار می رود فنلاند و سوئد نیز به زودی به عنوان سی و یکمین و سی و دومین عضو این ائتلاف نظامی معرفی شوند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала