زاخارووا: بلینکن انگیزه آمریکا برای حمله به نورد استریم را فاش کرد

© Sputnik / Foreign Ministry of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر زاخارووا
زاخارووا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.10.2022
عضو شوید
دبیر مطبوعاتی وزارت امور خارجه روسیه می‌گوید: وزیر امور خارجه ایالات متحده علنا انگیزه های آمریکا و ناتو را برای نابودی خط لوله شمالی "نورد استریم" افشا کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت امورخارجه روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا آشکارا انگیزه آمریکا و ناتو را برای تخریب خطوط لوله گاز نورد استریم 1 و نورد استریم 2 افشا کرد.
این دیپلمات تاکید کرد: "بلینکن آشکارا و بدون تردید درباره انگیزه های آمریکا و شرکای ناتو برای تخریب خطوط لوله گاز نورد استریم 1 و نورد استریم 2 صحبت کرد.
او به یاد آورد که چگونه رئیس دیپلماسی آمریکا با ملانی جولی وزیر امور خارجه کانادا در مورد پیشرفت در تولید LNG در ایالات متحده صحبت کرد که واشنگتن قصد دارد با آن سوخت آبی روسیه را در اروپا جایگزین کند.
زاخارووا به عنوان تایید سخنان خود به نقل قول هایی از سخنرانی بلینکن در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ملانی جولی وزیر امور خارجه کانادااشاره کرد که در آن بلینکن در مورد پیشرفت در تولید گاز مایع در آمریکا صحبت کرد که واشنگتن قصد دارد با آن سوخت آبی روسیه را در اروپا جایگزین کند.
نماینده وزارت امور خارجه همچنین خاطرنشان کرد، که وزیر امور خارجه آمریکا از احتمال محرومیت مسکو از درآمد حاصل از فروش منابع نفتی صحبت کرد.
زاخارووا تاکید کرد که مسکو هرگز از انرژی به عنوان سلاح استفاده نکرده است و 50 سال است که به کشورهای اروپایی مواد سوخت مورد نیاز را عرضه می‌دارد، در حالی که واشنگتن به دستکاری این موضوع ادامه می دهد.
زاخارووا گفت: "انگیزه اینجاست. اوکراین ربطی به این موضوع ندارد. اگر این‌کشور را در چارچوب منافع انرژی ایالات متحده به درنظر داشته باشیم، باید بگوییم که تحت فشار مقامات آمریکایی، سیاستمداران کی‎‌یف دائماً شرایطی را برای طرف روسیه در آستانه باج‌گیری ترانزیت گاز قرار می‌دهند."
گفتنی است روز دوشنبه گذشته (26 سپتامبر)، نورد استریم 2 AG گزارش داد که در یکی از خطوط نورد استریم 2 (پس از ساخت و ساز با گاز فنی پر شد)، یک وضعیت اضطراری در آب های دانمارک در نزدیکی جزیره بورنهولم رخ داد که با افت شدید فشار همراه بود. این شرکت تصریح کرد که دلایل این اتفاق مشخص نیست و تحقیقات در حال انجام است.
دیمیتری پسکوف سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: حادثه خط لوله "نورد استریم" - یک وضعیت بی سابقه که نیاز به بررسی فوری دارد، کرملین به شدت نگران این موضوع است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала