اعتراف مدیر کل نیروگاه هسته ای زاپروژیا به داشتن ارتباط با استخبارات اوکراین

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر نیروگاه هسته ای زاپروژیا
  نیروگاه هسته ای زاپروژیا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.10.2022
عضو شوید
مدیر کل نیروگاه هسته ای زاپروژیا به داشتن ارتباط با سرویس های ویژه اطلاعاتی اوکراین اعتراف کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ایگور موراشوف، مدیر کل نیروگاه هسته ای زاپروژیا در یک مصاحبه تلویزیونی به داشتن ارتباط با سرویس های ویژه اطلاعاتی اوکراین اعتراف کرد.
موراشوف دراین مصاحبه گفت که از طریق پیام رسان با ایگور کازمیرسکی یکی از کارمندان سرویس امنیتی اوکراین ارتباط برقرار کرده و به ویژه اطلاعاتی در مورد وضعیت فعلی امور در نیروگاه هسته ای به او منتقل می‌کرد.
علاوه بر این، وی تأیید کرد که گلوله باران نیروگاه های هسته ای که توسط ارتش اوکراین از شهرهای نیکوپول و مارگانتس انجام شده است، می تواند منجر به شرایط اضطراری شود. وی افزود: "پرسنل نیروگاه هسته‌ای که بازسازی اآن را انجام می‌دهند پس از گلوله‌‌باران نیروگاه در خطر بوده و همچنان در خطر هستند.
مدیرکل نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا همچنین گفت که از درخواست کارکنان ایستگاه به روسیه، اوکراین، سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر توقف گلوله باران ممانعت کرده است، زیرا "آن را با کیف هماهنگ نکرده است" و این "می‌توانست به منافع دولتی اوکراین لطمه بزند."
خاطرنشان می شود که موراشوف به قلمرو تحت کنترل اوکراین اخراج شده است، زیرا او به "انجام فعالیت هایی با هدف بی اعتبار کردن مقامات روسیه" متهم شده است.
نیروگاه زاپروژیا در ساحل رود دنیپر و در شهر کاخوفکا واقع شده است. این نیروگاه که بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا است از ماه مارچ تحت حفاظت ارتش روسیه قرار داشت.
ارتش اوکراین مرتبا شهر انرگودار و مناطق اطراف قلمرو نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا را گلوله باران می‌کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала