ماسک: اسپیس ایکس تاکنون 80 میلیون دالر برای اوکراین هزینه کرده است

© AP Photo / Patrick PleulГенеральный директор Tesla Илон Маск на открытии завода Tesla Berlin Brandenburg в Грюнхайде, Германия
Генеральный директор Tesla Илон Маск на открытии завода Tesla Berlin Brandenburg в Грюнхайде, Германия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.10.2022
عضو شوید
کارآفرین آمریکایی، پس از انتقاد از کی‌یف گفت که اسپیس ایکس تاکنون 80 میلیون دالر برای اوکراین هزینه کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، ایلان ماسک، کارآفرین آمریکایی و بنیانگذار تسلا و اسپیس ایکس، پس از انتقاد اوکراینی‌ها از پیشنهادهایش برای حل مناقشه، گفت که شرکت او تاکنون حدود 80 میلیون دلار برای اوکراین هزینه کرده است.
ماسک در توییتر نوشت: "در حال حاضر هزینه خود SpaceX برای پرتاب و پشتیبانی (شبکه ماهواره ای - ed.) Starlink در اوکراین حدود 80 میلیون دالر است. حمایت ما از روسیه 0 دالر است."
وی خاطرنشان کرد که تلاش اوکراین برای "بازپس گیری کریمه منجر به مرگ و میر گسترده خواهد شد، احتمالاً شکست خواهد خورد و می تواند منجر به جنگ هسته ای شود."
وی افزود: "این برای اوکراین و کره زمین وحشتناک خواهد بود."
پوتین و دیگر افراد با نفوذ در صبحانه چه می خورند؟  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.10.2022
ایلان ماسک کریمه را به عنوان خاک روسیه به رسمیت شناخت
پیش از این ماسک روز دوشنبه نوشت که در مورد احتمال پیروزی اوکراین در صورت جنگ تمام عیار با روسیه تردید دارد و طرفین را به صلح فراخواند. او همچنین دیدگاه خود را در مورد حل و فصل مناقشه در اوکراین ارائه کرد. این طرح خواستار "رای گیری مکرر در مناطق ضمیمه تحت نظارت سازمان ملل"، حفظ کریمه "بخش رسمی روسیه، همانطور که از سال 1783 (قبل از اشتباه خروشچف) بوده است"، تضمین تامین آب کریمه و وضعیت بی طرف برای اوکراین است.
در پاسخ به انتشارات خود، ولادیمیر زلنسکی یک نظرسنجی در میان کاربران راه اندازی کرد و از آن پرسید که کدام ایلان ماسک را بیشتر دوست دارند - "کسی که از اوکراین یا روسیه حمایت می کند." و کاربران شبکه های اجتماعی طرفدار اوکراین با انتقادهایی از جمله فحش دادن به زبان اوکراینی به ماسک حمله کردند.
گفتنی است که استارلینک یک شبکه ماهواره ای نسل بعدی است که برای دسترسی به اینترنت پهن باند در سراسر جهان طراحی شده است.
روز یکشنبه، SpaceX ماسک 54 ماهواره Starlink را به مدار زمین فرستاد و این شرکت اکنون بیش از 2300 ماهواره Starlink با بیش از نیم میلیون مشترک فعال دارد.
برنامه اولیه پرتاب 12000 ماهواره استارلینک بود اما این شرکت درخواست پرتاب 30000 ماهواره دیگر را داده است.
اتصال به Starlinkبرای ساکنان روسیه، چین، بلاروس، ایران، افغانستان و کره شمالی در دسترس نخواهد بود، بر اساس نقشه پوشش منتشر شده در وب سایت این شبکه.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала