پیشنهاد جالب یک قانون‌گذار روس: ایلان ماسک باید رئیس جمهور آینده آمریکا باشد

© AP Photo / Patrick Pleulایلان ماسک
ایلان ماسک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.10.2022
عضو شوید
نماینده دومای دولتی روسیه از منطقه کریمه به میلیاردر آمریکایی پیشنهاد کرد که در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا شرکت کند و رهبر جدید آن‌کشور باشد.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل شرمت، معاون دومای دولتی از منطقه کریمه معتقد است که "ایلان ماسک"، سرمایه‌دار آمریکایی و بنیان‌گذار شرکت موترسازی "تسلا" باید رئیس جمهور جدید ایالات متحده باشد.
اوایل روز دوشنبه، ماسک به روسیه پیشنهاد داد که همه پرسی جدید تحت نظارت سازمان ملل در مناطق جدید ملحق شده به روسیه برگزار کند، در حالی که اوکراین رسماً از ادعای خود در مورد کریمه چشم پوشی کند، تامین آب شبه جزیره را تضمین کرده و خود را کشوری بی طرف اعلام کند.
ماسک گفت: "به احتمال بسیار زیاد در نهایت نتیجه همین خواهد بود." "فقط افرادی قبل از آن می میرند."
ماسک چهار نقطه از "دنیای اوکراینی-روسی" را فهرست کرد و از کاربران دعوت کرد نگرش خود را نسبت به این پروژه بیان کنند.
گزارش شده است که ماسک این طرح را در یک نظرسنجی قرار داد ؛در ابتدا حدود 60 درصد از پاسخ دهندگان موافق او بودند، سپس رأی مخالف او شد. ماسک این تغییر سریع در نتایج را به "بزرگترین حمله روباتی که تا به حال دیده ام" توصیف کرد.
شرمت گفت: "افرادی مانند ماسک باید رئیس جمهور ایالات متحده باشند، نه افرادی مانند بایدن که مایه شرمساری مردم آمریکا بوده و کشور را به یک ظالم و قاتل بین المللی تبدیل کرد. من مطمئن هستم که با افرادی مانند ماسک می‌توان روابط عادی بر قرار کرد ، روابط عملی و سودمند متقابل با هدف حفظ و توسعه کل جهان."
زلنسکی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.10.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
واکنش زلنسکی به "طرح صلح " ماسک درباره اوکراین
معاون دومای دولتی کریمه تأکید کرد که قدرت در آمریکا باید در اختیار سیاستمدارانی باشد که تجاوز و جنگ را ترویج نمی کنند . او گفت: "مردم آمریکا شایسته داشتن یک رهبر دانا هستند."
به گفته وی، ماسک در جایگاه مردی قرار گرفته است که می خواهد آمریکا را در خط مقدم کشورهای سازنده ببیند که یکی ازاین کشور ها روسیه است.
گفتنی است ولودیمیر زلنسکی در اعتراض به نظرسنجی ایلان ماسک یک نظرسنجی دیگر در توئیتر خود منتشر کرد و از هواداران و مخاطبان خود خواست به این سوال پاسخ دهند که "کدام ایلان ماسک را بیشتر دوست دارند؟ کسی که از اوکراین حمایت می‌کند یا کسی که از روسیه حمایت می‌کند؟"
همه پرسی برای پیوستن جمهوری های لوهانسک، دونتسک و مناطق زاپروژیا و خرسون در شرق اوکراین به روسیه هفته گذشته برگزار شد و پس از رأی موافق اکثریت قریب به اتفاق شرکت کنندگان در این همه پرسی، مناطق مذکور درخواست رسمی خود را برای پیوستن به روسیه ارائه کردند و رئیس‌جمهور روسیه نیز در حکمی رسماً این مناطق را به خاک روسیه الحاق کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала