پیش بینی آژانس بین المللی انرژی از کاهش 5 درصدی ذخایر گاز در اروپا تا ماه فبروری

© Sputnik / Vitaly Podvitskiآژانس بین المللی انرژی: کاهش 5 درصدی ذخایر گاز در اروپا در فبروری
آژانس بین المللی انرژی: کاهش 5 درصدی ذخایر گاز در اروپا در فبروری
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.10.2022
عضو شوید
بنا بر اعلام آژانس بین‌المللی انرژی، اروپا در زمستان پیش رو احتمالاً با بحران کم‌سابقه‌ای در حوزه تأمین گاز مواجه خواهد شد.
آژانس بین‌المللی انرژی روز دوشنبه (3 اکتبر) بار دیگر در زمینه صرفه‌جویی انرژی به شهروندان اروپا هشدار داده و صرفه‌جویی در مصرف گاز را برای گذراندن زمستان بسیار مهم ارزیابی کرد؛ هشداری که برخلاف ادعای برخی رهبران اروپایی مبنی بر ذخیره مناسب گاز برای گذراندن زمستان پیش رو صادر شده است.
در فصلنامه آژانس بین‌المللی انرژی ، به اروپا درباره عواقب احتمالی قطع کامل گاز روسیه در زمستان امسال و سال آتی هشدار داده و تاکید شده است: زمستان امسال در صورت قطع کامل گاز روسیه اقدام برای صرفه‌جویی در مصرف گاز برای حفظ ذخایر در سطح کافی بسیار مهم خواهد بود.
در بیانیه آژانس بین المللی انرژی آمده است: اگر گاز خط لوله روسیه به منطقه از اول نوامبر به طور کامل قطع شود و عرضه گاز طبیعی مایع محدود شود، تأسیسات ذخیره سازی زیرزمینی در اروپا تقریباً تمام ذخایر را از دست خواهند داد و تا ماه فبروری به 5 درصد کاهش می یابد.
کارشناسان معتقدند: در ماه ففبروریوریه، تاسیسات ذخیره‌سازی گاز کمتر از 20 درصد زمانی که عرضه گاز مایع زیاد است و نزدیک به 5 درصد زمانی که عرضه LNG کم است، پر خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала