‏ محقق: طالبان انفجارهای ساختگی راه انداخته‌اند

© Sputnik / Zakarya Safariمحمد محقق، مشاور رییس جمهوری اسلامی افغانستان
محمد محقق، مشاور رییس جمهوری اسلامی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.10.2022
عضو شوید
رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان می گوید که طالبان به‌خاطر پنهان کردن "نسل‌کشی هزاره‌ها"، پس از انفجار آموزشگاه کاج، تاکون سه بار "انفجار ساختگی" را به راه انداخته‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، این موضوع را امروز (سه‌شنبه، ۱۲ میزان) در یک یادداشت در صفحه‌ی رسمی فیسبوک خود مطرح کرده است.
محقق نوشته است: "فاجعه کورس کاج به حدی چهره‌ی واقعی طالب را برملا کرد که تاهنوز سه بار در کابل انفجار ساختگی راه انداختند تا نسل‌کشی هزاره را پنهان کنند ولی موفق به فریب جهان نشدند."
او در یک یادداشت دیگر، طالبان را در دست‌داشتن در انفجار مرکز آموزشی کاج در غرب کابل متهم کرده است. به‌گفته‌ی او، طالبان پیام تسلیت منتشر نکردند، "شهدا" را قربانی گفتند و خانواده‌ی "شهدا" را نیز لت‌وکوب و برای خون دادن مانع ایجاد کردند.
این درحالی است که یک روز پس از انفجار در مرکز آموزشی کاج، گزارش شد که انفجاری در نزدیکی مکتب جلال‌الدین در منطقه‌ی خیرخانه شهر کابل رخ داده است. طالبان نوعیت این انفجار را ماین مقناطیسی اعلام کرد و گفت تلفات ندارد.
روز گذشته نیز گزارش شد که در ساحه‌ی پل سوخته انفجار صورت گرفته است، اما بعدا تکذیب شد. امروز نیز انفجاری در ناحیه‌ی دوم پایتخت انفجار صورت گرفت. طالبان گفته ماین کنارجاده‌ای بوده و تلفات نداشته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала