پاسخ وزیر انرژی عربستان درباره بکارگیری از نفت به عنوان جنگ افزار

© Sputnik / Maxim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر Нефтяные станки-качалки в Альметьевском районе Республики Татарстан
Нефтяные станки-качалки в Альметьевском районе Республики Татарстан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.10.2022
عضو شوید
وزیر انرژی عربستان درباره بکارگیری از نفت به عنوان جنگ افزار گفت، که به من نشان دهید که کجایش اقدام دشمنانه است.
به گزارش اسپوتنیک، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی در پاسخ به پرسشی درباره بکارگیری از نفت به عنوان جنگ افزار، خواستار توضیح درباره اینکه این اقدام خصمانه دقیقا کجا بوده است، شد.
وی در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست اوپک پلس در پاسخ به این پرسش که آیا اوپک از نفت به عنوان سلاح استفاده می کند یا خیر، گفت: "یک سوال بسیار تحریک آمیز... دقیقاً به من نشان دهید که کجای این کار اقدام دشمنانه است".
هیثم الغیس دبیر کل اوپک نیز افزود، که این اتحاد بازارهای انرژی را تهدید نمی کند.
وی افزود: "ما امنیت و ثبات بازارهای انرژی را تضمین می کنیم. هر چیزی قیمت خود را دارد، امنیت انرژی قیمت خود را دارد".
Министр энергетики РФ Александр Новак - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.10.2022
هشدار نواک درباره پیامدهای اعمال سقف بر قیمت نفت روسیه
یادآوری می کنیم، که پیش ازاین شرکت انرژی روسیه گازپروم اعلام کرد، فشار در خطوط لوله جریان شمالی 1 و 2 به حالت عادی بازگشته و نشتی‌ها پایان یافته است
این شرکت روز دوشنبه (3 اکتبر) در بیانیه‌ای اعلام کرد که ممکن است جریان گاز روسیه به مشتریان اروپایی از طریق رشته باقیمانده نورد استریم 2 پس از بررسی صحت کارکرد گازپروم از سر گرفته شود. ریسمان – خط B خط لوله – در انفجارهای هفته گذشته که خط A و هر دو رشته نورد استریم 1 را سوراخ کرد آسیبی ندید.
مقامات دانمارکی هفته گذشته نشتی در سه رشته خطوط لوله نورد استریم 1 و 2 را پس از اینکه یکی از اپراتورهای محلی متوجه کاهش فشار در پی یک سری انفجارهای زیردریایی در منطقه شد، گزارش کردند. قبل از این حادثه ، روسیه گاز اتحادیه اروپا را از طریق خط لوله نورد استریم 1 تامین می کرد.
الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه اخیرا گفت که مسیرهای گاز قابل تعمیر هستند، اما این فرآیند پرهزینه و زمان بر خواهد بود. به گفته وی، اولین گام مسکو یافتن مقصر این حمله خواهد بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала