- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

پاسخ کرملین به اظهارات پنتاگون در مورد حملات احتمالی به کریمه

© Fotolia / yulenochekkکاخ کرملین مسکو
کاخ کرملین مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.10.2022
عضو شوید
دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه می‌گوید، اظهارات مقام های آمریکا در مورد حملات احتمالی به کریمه دخالت آنها در درگیری را تایید می کند.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفت، اظهارات پنتاگون در مورد حملات احتمالی سیستم های موشکی پرتاب چندگانه هیمارس در کریمه، دخالت ایالات متحده در درگیری بین روسیه و اوکراین را تایید می کند.

روز سه‌شنبه، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، بسته جدید 625 میلیون دالری کمک نظامی آمریکا به اوکراین شامل چهار سامانه پرتاب چندگانه هیمارس و 32 قبضه توپ و 200 دستگاه زرهی را اعلام کرد.

لورا کوپر معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا گفت که موشک های هدایت شونده GMLRS برای سیستم های هیمارس که توسط ایالات متحده به اوکراین ارائه می شود، می توانند به اکثریت قریب به اتفاق اهداف در میدان نبرد و همچنین به کریمه برسند.

پسکوف در پاسخ به این سوال که کرملین اظهارات پنتاگون در مورد حملات احتمالی به کریمه را چگونه ارزیابی می کند، گفت: "این گونه اظهارات) به طور مستقیم و غیرمستقیم دخالت مستقیم ایالات متحده در این مناقشه را تأیید می کند که موقعیتی بسیار خطرناک را ایجاد می کند."
گفتنی است از آغاز عملیان ویژه روسیه در اوکراین در 24 فبروری، غرب شروع به اعمال تحریم‌های گسترده علیه روسیه و ارسال تسلیحات و وسایل نقلیه نظامی به کی‌یف کرد که در حال حاضر ارزش آنها به ده‌ها میلیارد دالر رسیده است.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала