آخرین مهلت انتقال همه ابزارها به USB-C

© Fotolia / YauhenkaФлешка на ноутбуке
Флешка на ноутбуке  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.10.2022
عضو شوید
سازندگان گجت باید حداکثر تا نوامبر 2024 به USB-C روی بیاورند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از Appleinsider، مقام های اروپایی آخرین مهلت انتقال همه ابزارها به کانکتور جهانی USB-C را مشخص کرده اند.
به گفته روزنامه نگاران، پارلمان اتحادیه اروپا (EU) تصمیم گرفته است کانکتور شارژ را برای همه ای گجت های فروخته شده در اروپا استاندارد کند. قانون مربوطه در 4 اکتبر با 602 رای موافق، 13 رای مخالف و 8 رای ممتنع به تصویب رسید.
فلش درایو  USB بی نهایت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.06.2016
فلش درایو "USB" بی نهایت
الکس آگیوس سالیبا، سخنگوی اتحادیه اروپا در بیانیه ای گفت: "شارژر جهانی سرانجام در اروپا به واقعیت تبدیل خواهد شد".
کارشناسان خاطرنشان کردند، که قانون جدید در پایان سال 2024 به طور رسمی تصویب و منتشر خواهد شد. کشورهای عضو اتحادیه اروپا حدود 24 ماه فرصت دارند تا این قانون را تصویب کنند. بر این اساس، سازندگان گجت‌ها باید اتصالات اختصاصی خود را به نفع USB-C جهانی حداکثر تا نوامبر 2024 کنار بگذارند.
نویسندگان رسانه خاطرنشان کردند، که قانون جدید در مورد گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، دوربین‌های دیجیتال، هدفون، کنسول‌های بازی، کتاب‌های الکترونیکی، بلندگوهای قابل حمل، لپ‌تاپ، کیبورد، ماوس و سایر دستگاه‌ها اعمال می‌شود.
مشخص شده است، که کانکتور USB-C باید دارای تمام دستگاه هایی باشد که از شارژ تا توان 100 وات پشتیبانی می کنند.
در پایان، روزنامه نگاران خاطرنشان کردند، که این قانون به طور جدی بر اپل تأثیر می گذارد، که مجبور خواهد شد پورت اختصاصی لایتنینگ را در تیلیفون های هوشمند خود رها کند. کانکتور USB-C باید آیفون 16 را دریافت کند که ممکن است در پاییز 2024 عرضه شود. در اوایل سپتامبر، USB Promoter Group نسل جدیدی از فرمت USB را معرفی کرد. استاندارد جدید USB 4 2.0 تا 80 گیگابیت در ثانیه توان خروجی را فراهم می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала