روسیه به امریکا: از جا به جایی موشک های ناقض پیمان (INF) خودداری کنید

© Photo / United States Department of DefenseИспытания крылатой ракеты наземного базирования в США, запрещенную Договором о ликвидации ракет средней и меньшей дальности
Испытания крылатой ракеты наземного базирования в США, запрещенную Договором о ликвидации ракет средней и меньшей дальности - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.10.2022
عضو شوید
روسیه از ایالات متحده و متحدانش خواست نخستین کسانی نباشند، که سیستم هایی را که پیش ازاین در پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد(INF) ممنوع شده است، جا به جا کنند.
به گزارش اسپوتنیک، کنستانتین ورونتسوف نایب رئیس هیات روسی در سازمان ملل امروز نامه ولادیمیر یرماکوف، مدیر بخش منع اشاعه و کنترل تسلیحات را خواند که او خطاب به کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل نوشته بود: روسیه از ایالات متحده و متحدانش می خواهد متعهد شوند که اولین نفری نباشند که سامانه هایی را که پیش از این در پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد(INF) ممنوع شده است، جا به جا کنند.
ترامپ: امریکا از پیمان منع راکت ‌های میان‌برد خارج می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2019
ترامپ: امریکا از پیمان منع راکت ‌های میان‌برد خارج می‌شود
به گفته وی، پایان پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد(INF) در پیامد بیرون شدن امریکا از آن به این واقعیت منجر شده است که از نظر معاهدات بین المللی در رابطه با خلع سلاح موشکی هسته ای، جهان بیش از 30 سال به عقب پرتاب شده است.
ورنتسوف گفت: "ما از واشنگتن و متحدانش می‌خواهیم که مسئولیت خود را نشان دهند و بر اساس رفتار متقابل، تعهدات مشابهی را بپذیرند که روسیه بر عهده گرفته است - اولین کسی نباشند که سیستم‌هایی را که قبلاً بر اساس معاهده INF ممنوع شده است، مستقر کنند".
افزون بر این، به گفته وی، ایجاد و استقرار یک سامانه دفاع موشکی جهانی توسط ایالات متحده در مناطق مختلف جهان "در ترکیب با ایجاد پتانسیل سلاح‌های غیرهسته‌ای با دقت بالا که قادر به حل راهبردی هستند. وظایف" یک عامل منفی باقی می ماند.
ناتو با نقض تعهدات مندرج در پیمان منع موشک های هسته ای، به اجرای ماموریت‌های هسته‌ای مشترک با مشارکت کشورهای اروپایی غیرهسته‌ای که بمب‌های هسته‌ای آمریکایی هنوز در قلمرو آنها مستقر هستند، ادامه می‌دهد. این دیپلمات گفت که در حال انجام است. وی یادآور شد که مسکو بارها بر لزوم بازگرداندن تسلیحات هسته‌ای آمریکا به قلمرو ملی آمریکا، از بین بردن زیرساخت‌های استقرار آنها در اروپا و محدود کردن مأموریت‌های هسته‌ای مشترک تاکید کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала