- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

پوتین دستور داد نیروگاه اتمی زاپروژیا به روسیه تحویل داده شود

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر نیروگاه هسته ای زاپروژیا
نیروگاه هسته ای زاپروژیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.10.2022
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه دستور انتقال نیروگاه هسته ای زاپروژیا به کنترل روسیه را صادر کرد. این فرمان جزئیات وضعیت این نیروگاه را مشخص می کند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دستور انتقال نیروگاه هسته ای زاپروژیا به کنترل روسیه را صادر کرد. این فرمان جزئیات وضعیت این نیروگاه را مشخص می کند.
بنا به گزارش سایت اطلاعات حقوقی روسیه ، ولادیمیر پوتین با امضای حکمی دستور داد هدایت و کنترل این نیروگاه به عنوان نیروگاهی زیرمجموعه "روس اتم" به روسیه واگذار شود.
پیش از این، مقامات منطقه زاپروژیا گزارش داده بودند که برای شروع عملیات نیروگاه هسته ای درمنطقه انرهودار، به تضمین هایی امنیتی در خصوص توقف گلوله باران نیروگاه هسته‌ای توسط نیروهای مسلح اوکراین نیاز است.
همه پرسی برای پیوستن جمهوری های خلق لوهانسک، دونتسک و مناطق زاپروژیا و خرسون در شرق و جنوب اوکراین به روسیه هفته گذشته برگزار شد و پس از رأی موافق اکثریت قریب به اتفاق شرکت کنندگان در این همه پرسی، مناطق مذکور درخواست رسمی خود را برای پیوستن به روسیه ارائه کردند.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در تاریخ 30 سپتامبر سند الحاق مناطق نامبرده را در مراسمی باشکوه در کاخ کرملین امضا کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала