در امریکا از اقدام جدید روسیه پس از تعیین سقف قیمت نفت ترسیدند

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر Нефтяная качалка около Ямашинского сельского поселения в Республике Татарстан
Нефтяная качалка около Ямашинского сельского поселения в Республике Татарстан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.10.2022
عضو شوید
خبرگزاری بلومبرگ می نویسد، اگر اتحادیه اروپا و امریکا به اجرای طرح محدود کردن قیمت سوخت روسیه ادامه دهند، ممکن است مسکو تولید نفت خود را به میزان سه میلیون بشکه در روز کاهش دهد.
به گزارش اسپوتنیک، رابرت مک نالی، رئیس شرکت مشاورهRapidan Energy Group و مشاور سابق جورج دبلیو بوش رئیس‌جمهور سابق امریکا خاطرنشان کرد، روسیه می‌تواند بدون آسیب رساندن به میادین نفتی خود چنین اقدامی را انجام دهد.
وی گفت: شرکت‌های روسی در انعطاف‌پذیری تولید در معادن قدیمی حرفه‌ای شده‌اند و در معادن باقی‌مانده امکان افزایش تولید منابع وجود دارد.
کوین بوک، مدیر عامل شرکت تحلیلگر ClearView Energy Partners، افزود: حتی نیمی از این کاهش تولید می‌تواند فشار فوری بر بازارها وارد کند.
بلومبرگ هشدار می دهد که کاهش تولید تنها راه حل نیست. این نشریه به نقل از دیوید گلدوین، سخنگوی سابق وزارت خارجه امریکا می‌گوید که روسیه گزینه‌های دیگری از جمله توقف صادرات نفت خام از طریق خط لوله "دروژبا" و کنسرسیوم خط لوله خزر را دارد تا "در واقع قیمت‌ها را به هر حال افزایش دهد".
ادیتا هردا، نماینده جمهوری چک در اتحادیه اروپا روز چهارشنبه گفت که نمایندگان دائمی کشورهای اتحادیه اروپا بر سر تحریم‌های جدید علیه روسیه به توافق رسیده‌اند و مراحل فنی نهایی شدن آن آغاز شده است. بر اساس پیشنهاد کمیسیون اروپا که قبلا منتشر شد، تحریم ها شامل چارچوب قانونی برای تعیین سقف قیمت نفت روسیه می‌شود.
تمایل اتحادیه اروپا برای محدود کردن قیمت‌ها با تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت به میزان دو میلیون بشکه در روز از ماه نوامبر همزمان شد.
الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه، پیشتر هشدار داده بود که روسیه به عرضه نفت تنها برای مصرف کنندگانی ادامه خواهد داد که مکانیسم های قیمت گذاری مبتنی بر بازار را ارائه دهند. وی همچنین رد نکرد که در صورت تعیین سقف قیمت نفت، این امر منجر به افزایش بیشتر قیمت مواد اولیه در جهان شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала