ماسک خود را از جملۀ طرفداران سرسخت اوکراین نامید

© AP Photo / Jae C. Hongایلون ماسک رئیس کمپنی SpaceX
ایلون ماسک رئیس کمپنی SpaceX - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.10.2022
عضو شوید
ماسک پس از انتقاد از طرح حل و فصل اوکراین، خود را طرفدار سرسخت اوکراین خواند.
به گزارش اسپوتنیک، ایلان ماسک، تاجر امریکایی، بنیانگذار تسلا و اسپیس ایکس، در پاسخ به انتقادات از طرح خود برای حل مناقشه در اوکراین، گفت که او "طرفدار اوکراین بزرگ " است، اما طرفدار جنگ جهانی سوم نیست.
ایلان ماسک این نظر را در پاسخ به واکنش نشریه اوکراینی کیف پست به طرح حل و فصل پیشنهادی او بیان کرد. این نشریه با این طرح مخالفت کرد و خاطرنشان نمود که "وضعیت ماسک به وضوح از کنترل خارج شده است و به نظر می رسد غرور و نقش بزرگی تلاش های او برای تظاهر به متخصص بودن در اوکراین ایفا می کند." این نشریه از ماسک خواست که دست از کار بکشد و اعتراف کند که در این کار زیاده روی کرده است.
Предприниматель и основатель и SpaceX Илон Маск на пресс-конференции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.10.2022
اظهارنظر تازه ایلان ماسک درباره درگیری در اوکراین
این میلیاردر در واکنش به پیام این نشریه در توییتر نوشت: "من از طرفداران سرسخت اوکراین هستم، اما از جنگ جهانی سوم حمایت نمی کنم".
ماسک روز دوشنبه نوشت که در مورد احتمال پیروزی اوکراین در صورت جنگ تمام عیار با روسیه تردید دارد و طرفین را به صلح فراخواند. او همچنین نظر خود را در مورد حل و فصل مناقشه در اوکراین ارائه کرد. این طرح خواستار "رای گیری مجدد" در دونباس "تحت نظارت سازمان ملل"، حفظ کریمه "بخش رسمی روسیه، همانطور که از سال 1783 (قبل از اشتباه خروشوف) بوده است"، تضمین تامین آب کریمه، و بی طرفی اوکراین است.
ماسک بعداً گفت که مناطق شرقی اوکراین که روس‌ها در آن اکثریت هستند، روسیه را ترجیح می‌دهند. این تاجر در حمایت از موضع خود نقشه ای از نتایج انتخابات اوکراین در سال 2012 منتشر کرد. بر روی آن می توانید ببینید که در شرق کشور اکثریت قریب به اتفاق شهروندان به حزب مناطق رای دادند که ماسک آن را "طرفدار روسیه" می خواند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала