ورود اوکراین به ناتو منجر به یک فاجعه خواهد شد

© AP Photo / Virginia MayoЗдание штаб-квартиры НАТО в Брюсселе
Здание штаб-квартиры НАТО в Брюсселе  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.10.2022
عضو شوید
روزنامه امریکایی از وضعیت پیش آمده در اوکراین انتقاد کرده و کمک های نظامی امریکا به این کشور را احمقانه خواند.
به گزارش اسپوتنیک، دن کالدول، معاون گروه سیاست خارجی بنیاد Stand Together و تقاوتی جنگ عراق به روزنامه The Federalist می‌نویسد که: "این احمقانه است که ده ها میلیارد دالر برای گسترش ناتو به قیمت اوکراین یا سایر کشورهای اروپایی در زمان تورم بی سابقه، بدهی عمومی 30 تریلیون دالر و تهدید فزاینده چین در آسیا هزینه کنیم."
کالدول خطاب به شهروندان امریکا نوشته است که پیوستن اوکراین به ناتو برای مردم ایالات متحده خیلی پرهزینه خواهد بود.
او گفت: " هزینه های اولیه تا 27 میلیارد دالر خواهد بود و هزینه های سالانه مالیاتی امریکا تا 11 میلیارد دالر خواهد بود. همچنین ایالات متحده مجبور خواهد شد تا به طور مداوم هزاران تن از نیروهای مسلح خود را در اروپا قرار دهد، اما نیروهای مسلح آنها در حال حاضر بیش از حد و کم کار هستند."
Здание штаб-квартиры НАТО в Брюсселе  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2022
پشتیبانی 9 کشور اروپایی از پیوستن اوکراین به ناتو
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در تاریخ 30 سپتامبر درخواست پیوستن این کشور به ناتو را به صورت تسریع امضا کرد. وی خاطرنشان کرد که کشور در واقع فعلاً در ائتلاف است و با سلاح های غربی می جنگد و ظاهراً استانداردهای پیمان را برآورده می کند.
سپس جیک سالیوان دستیار رئیس جمهور ایالات متحده در امور امنیت ملی در مورد این اظهار نظر اظهار داشت که اکنون زمان مناسبی برای بحث در مورد این موضوع نیست. و سناتور روس سرگئی تسکوف گفت که اگر ناتو در این مورد با زلنسکی ملاقات کند، درگیری جدی خواهد داشت.
علاوه بر این، در همان روز، 30 سپتامبر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، توافق نامه های را در مورد الحاق مناطق DPR، LPR، Kherson وZaporozhye به فدراسیون روسیه پس از نتایج همه پرسی برگزار شده در آنجا امضا کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала