کوریایی جنوبی از امکان آزمایشات هستوی کوریائی شمالی خبر داد

© Fotolia / Romolo Tavaniسمارق انفجار هستوی
سمارق انفجار هستوی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.10.2022
عضو شوید
Yonhap: استخبارات کوریائی جنوبی شک دارد که کوریائی شمالی در ماه های آینده آزمایشات هستوی را انجام دهد.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان اطلاعات کوریائی جنوبی اعتراف کرد که کوریائی شمالی می تواند در از 16 اکتوبر تا 7 نوامبر آزمایش هستوی را انجام دهد.
این آژانس به اطلاعات گزارش طبقه بندی شده آژانس اطلاعات کوریائی جنوبی به پارلمان این کشور اشاره می کند: "اگر کوریائی شمالی هفتمین آزمایش هستوی خود را انجام دهد، این احتمال وجود دارد که بین 16 اکتوبر تا 7 نوامبر این اتفاق بیفتد.
Работа Производственного объединения Маяк - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.08.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
اوکراین پلان انفجار استیشن اتمی را دارد
نمایندگان این وزارت همچنین گفتند که اکنون کوریائی شمالی بازسازی سومین معدن را در سایت Phungeri به پایان رسانده است که احتمال آزمایش هستوی توسط کوریائی شمالی را افزایش می دهد.
کارمندان پیشنهاد کردند که این آزمایش می تواند پس از بیستمین کنگره حزب کمونیست چین و قبل از انتخابات مجلس نمایندگان امریکا انجام شود، اما تصریح کردند که آنها اطلاعات دقیقی ندارند.
در 25 سپتامبر، یونهاپ از پرتاب یک راکت بالستیک ناشناس کوریائی شمالی به سمت بحیره جاپان خبر داد. یک روز قبل، قوای مسلح کوریایی جنوبی گزارش داد که فعالیت را در کوریائی شمالی کشف کرده است که نشان می دهد این کشور آماده پرتاب راکت بالستیک تحت البحری(SLBM) است.
«سمارق انفجار هستوی»: آزمایش ناکام سلاح هستوی کوچک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2018
عواقب انفجار هستوی در نزدیک کاخ سفید+ ویدیو
در 8 سپتامبر، کوریایی شمالی قانونی را تصویب کرد که این کشور را کشور هستوی مسئول اعلام کرد. بر اساس این سند، کوریائی شمالی حق دارد در صورت تهدید حمله، ضربه اتمی پیشگیرانه را به دشمن برساند.
پیش از این، در ماه اگوست، نمایندگی دائم کوریائی شمالی در سازمان ملل اعلام کرد که کوریائی شمالی پس از خروج از معاهده منع گسترش تسلیحات هستوی (NPT) به دلیل دفاع از خود حق دارد سلاح هستوی در اختیار داشته باشد.
پیونگ یانگ در سال 1993 خروج خود از این معاهده را اعلام کرد. این ایالت سرانجام در جنوری 2003 از آن خارج شد. در سپتامبر 2017، کوریائی شمالی از انفجار مؤفقیت‌آمیز یک بار هایدروجنی خبر داد و بعداً از تکمیل توسعه تسلیحات هستوی خبر داد و خود را یک قدرت هستوی اعلام کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала