لاوروف: مسکو به اصل غیرقابل قبول بودن جنگ هسته ای متعهد است

© Sputnik / Vladimir Gerdo  /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров в Москве
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.10.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه در بیاناتی اظهار داشت که روسیه همچنان به اصل عدم پذیرش آغاز جنگ هسته ای متعهد است.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت، مسکو همچنان به اصل غیرقابل قبول بودن جنگ هسته ای متعهد است.
وزیر امور خارجه در مصاحبه با Arguments and Facts خاطرنشان کرد
لاوروف در مصاحبه با روزنامه "آرگومنتی یا فکتی" گفت: "در شرایط بحران پیرامون اوکراین، این آمریکایی‌ها و متحدان آنها هستند که فعالانه تلاش می‌کنند لفاظی هسته‌ای را در گردش عمومی قرار دهند".
وزیر امور خارجه روسیه در ادامه افزود: "همچنین تأکید می کنم که روسیه به بیانیه سران 5 کشور دارای سلاح هسته ای در 3 جنوری سال جاری که بار دیگر بر اصل غیرقابل پذیرش جنگ هسته ای تأکید کرد، متعهد است. بر اساس این سند که در بالاترین سطح تصویب شده است، لازم است از هرگونه درگیری مسلحانه بین کشورهای دارای سلاح هسته ای جلوگیری شود.
لاوروف در این زمینه گفت: غربی‌ها همه چیز را تحریف می‌کنند و سعی می‌کنند موضوع را طوری مطرح کنند که گویی روسیه تهدیدات هسته‌ای خود را ابراز می‌کند و می‌تواند از سلاح هسته‌ای در اوکراین استفاده کند.
پیشتر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفته بود که برای اولین بار پس از جنگ سرد و بحران دریای کارائیب، جهان با یک جنگ هسته ای مواجه است. رئیس کاخ سفید مقصر تشدید تنش ها را به گردن رهبری روسیه انداخت.
این در حالی است که در ادامه درخواست های "ولودیمر زلنسکی" رئیس جمهور اوکراین برای حمایت بیشتر کشورهای غربی از کی‌یف در جنگ با روسیه، او خواستار حمله پیش‌دستانه ناتو به این کشور شد.
زلنسکی بامداد جمعه طی سخنرانی ویدئوکنفرانسی در یک اندیشکده استرالیایی، از ناتو خواست تا قبل از استفاده مسکو از تسلیحات هسته‌ی، حملات پیش‌دستانه‌ای را علیه روسیه انجام دهد.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.

مسکو به صراحت اعلام کردکه هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала