مقام نخست به سرمایه گذاران افغانستانی در ایران رسید

© @https://twitter.comهمدردی ایران با کابل؛ برج آزادی تهران به رنگ پرچم افغانستان نورپردازی شد
همدردی ایران با کابل؛ برج آزادی تهران به رنگ پرچم افغانستان نورپردازی شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.10.2022
عضو شوید
رئیس انجمن سرمایه‌گذاری خارجی ایران گفت، که سرمایه‌گذارن افغانستانی توانسته‌اند در رقابت با دیگر رقبای خود از کشورهای اروپایی، ترکیه و عراقی؛ مقام نخست سرمایه‌گذاری در این کشور را از آن خود کنند.
به گزارش اسپوتنیک، سعید ترکاشوند؛ "حسین سلیمی" رئیس انجمن سرمایه‌گذاری خارجی ایران در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین وضعیت جذب سرمایه خارجی به بخش‌های اقتصادی کشور در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: در طول ۶ ماهه ابتدایی سال جاری، میزان جذب سرمایه خارجی به بخش‌های اقتصادی ایران از رشد ۵۰ درصدی برخوردار بوده که این میزان افزایش، حاکی از جهش قابل توجه تزریق سرمایه به بدنه اقتصادی کشور در مقایسه با سال‌های گذشته است.
سرمایه گذاری در برابر اقامت موقت؛ بازی برد-برد برای ایران و افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2019
سرمایه گذاری در برابر اقامت موقت؛ بازی برد-برد برای ایران و افغانستان
رئیس انجمن سرمایه‌گذاری خارجی ایران در پاسخ به این سوال که عمده سرمایه‌گذاری خارجی از سوی سرمایه‌گذاران کدام کشور‌ها انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر شهروندان کشور افغانستان در رتبه نخست ورود سرمایه قرار دارند. تا پیش از تحولات سیاسی این کشور، ورود سرمایه از سوی شهروندان افغانستان با ضرب آهنگ کمتری انجام می‌شد، اما از آن زمان به این سو، فرایند تزریق نقدینگی از سوی آنها به اقتصاد ایران هم از نظر تعداد و هم از نظر ارزش، افزایش چشمگیری داشته است.
وی پیرامون جزئیات سرمایه خارجی شهروندان افغانستانی، خاطر نشان کرد: در حال حاضر، میانگین ورود سرمایه از سوی سرمایه‌گذاران افغان، بین ۵۰۰ تا ۲ میلیون دالر برآورد می‌شود که در نوع خود یک امر تازه در این زمینه محسوب می‌شود.
سلیمی همچنین در خصوص سرمایه‌گذاران دیگر کشور‌های خارجی، اظهار داشت: بر اساس آخرین بررسی‌های انجام شده، سرمایه‌گذاران افغانستانی، ترکیه‌ای، کشور‌های اروپایی و عراقی، به ترتیب در جایگاه‌های اول تا چهارم قرار دارند.
رئیس انجمن سرمایه‌گذاری خارجی ایران در پایان اعلام کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد جذب سرمایه انجام شده متعلق به بخش صنعت بوده و پس از آن، بخش‌های کشاورزی و معدن در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
یادآوری می کنیم، که پس از چیرگی گروه طالبان بر افغانستان، بسیاری از بازرگانان افغانستانی به کشورهای دیگر پناهنده شده و در آنجا سرمایه گذاری کرده اند. ایران هم میزبان بیش از پنج میلیون شهروند افغانستان می باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала