کارشناسان: آمریکا تا دیر نشده باید حمایت از زلنسکی را متوقف کند

© AP Photo / Ukrainian Presidential Press Office Президент Украины Владимир Зеленский
Президент Украины Владимир Зеленский - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.10.2022
عضو شوید
یک تحلیلگر آمریکایی خواستار هرچه زودتر تغییر استراتژی آمریکا در برابر اوکراین شد.
به گزارش اسپوتنیک، جاش هامر تحلیلگر در مقاله ای برای نشریه‌ی The Epoch Times نوشت: ایالات متحده باید هر چه سریعتر استراتژی خود را در اوکراین تغییر دهد.
اخیرا، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، متعهد شد که تا زمانی که لازم باشد به حمایت از کیف ادامه خواهد داد. با این حال، هامر خاطرنشان کرد، در این مرحله، چنین اظهاراتی از سوی رئیس کاخ سفید کاملاً پوچ و بی فایده است. طرفین به جایی رسیده اند که منافع ملی ایالات متحده در رابطه با اوکراین با موضع ولودیمیر زلنسکی همخوانی ندارد. دومی علاقه مند به ادامه تشدید تنش است و این رویکرد برای ایالات متحده خطرناک است.
"جاش هامر" افزود: با گذشت چندین ما از آغاز جنگ اوکراین و تحولات به وجود آمده موضع رسمی واشنگتن در قبال این جنگ تغییر چندانی نکرده است.
در ابتدا مشخص بود که اوکراین کشوری به شدت فاسد است. اما با وجود این، واشنگتن همچنان به حمایت از کی‌یف ادامه می‌دهد اگر نخبگان آمریکایی به موضع‌گیری خود در قبال اوکراین خود ادامه دهند، خطر خشم مردم را در پی خواهد داشت. هامر می‌افزاید، مردم در آمریکا به طور فزاینده ای از آنچه در ایالات متحده و فراتر از آن اتفاق می افتد ناراضی هستند.
نویسنده می‌گوید: آمریکا نشان داده از تلاش های اوکراین برای بازپس گیری هر وجب از خاک خود در دونباس و کریمه از دشمن مجهز به سلاح هسته ای خودحمایت خواهد کرد و به نظر می رسد اهمیتی ندارد که این کمک چه هزینه ای برای مردم آمریکا دارد.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.

مسکو به صراحت اعلام کردکه هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
همه پرسی برای پیوستن جمهوری های خلق لوهانسک، دونتسک و مناطق زاپروژیا و خرسون در شرق و جنوب اوکراین به روسیه هفته گذشته برگزار شد و پس از رأی موافق اکثریت قریب به اتفاق شرکت کنندگان در این همه پرسی، مناطق مذکور درخواست رسمی خود را برای پیوستن به روسیه ارائه کردند.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در تاریخ 30 سپتامبر سند الحاق مناطق نامبرده را در مراسمی باشکوه در کاخ کرملین امضا کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала