چهار سناریوی انگلیس برای حمله هسته‌ای احتمالی آمریکا به روسیه

© Depositphotos.com / Curraheeshutter 4 سناریوی انگلیس برای حمله هسته‌ای احتمالی آمریکا به روسیه
 4 سناریوی انگلیس برای حمله هسته‌ای احتمالی آمریکا  به روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.10.2022
عضو شوید
یک نشریه‌ی انگلیسی در گزارشی حمله هسته‌ی ایالات متحده به مسکو و یا نیروی نظامی دریای سیاه را محتمل دانست.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه انگلیسی The Sun پاسخ احتمالی ایالات متحده به استفاده فرضی روسیه از سلاح های هسته ای را توصیف کرد.
به نوشته این نشریه، چهار سناریو احتمالی برای واکنش واشنگتن و ائتلاف آتلانتیک شمالی وجود دارد.
اولین گزینه همانطور که در مقاله ذکر شد، حمله هسته ای به روسیه از جمله مسکو است. با این حال، کارشناسان آن را بعید می‌دانند، زیرا چنین تحولی منجر به تشدید درگیری و تبدیل آن به "یک جنگ هسته‌ای وحشتناک تمام عیار بین غرب و روسیه" خواهد شد.
نویسنده این مقاله به عنوان دومین اقدام ممکن، حمله به نیروهای مسلح روسیه را که در عملیات ویژه در اوکراین شرکت می کنند، نام می برد.
گزینه های سوم و چهارم شامل حمله هسته ای محدود به کریمه و ناوگان دریای سیاه است.
پیشتر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفته بود که برای اولین بار پس از جنگ سرد و بحران دریای کارائیب، جهان با یک جنگ هسته ای مواجه است. رئیس کاخ سفید مقصر تشدید تنش ها را به گردن رهبری روسیه انداخت.
این در حالی است که در ادامه درخواست های "ولودیمر زلنسکی" رئیس جمهور اوکراین برای حمایت بیشتر کشورهای غربی از کی‌یف در جنگ با روسیه، او خواستار حمله پیش‌دستانه ناتو به این کشور شد.
زلنسکی بامداد جمعه طی سخنرانی ویدئوکنفرانسی در یک اندیشکده استرالیایی، از ناتو خواست تا قبل از استفاده مسکو از تسلیحات هسته‌ی، حملات پیش‌دستانه‌ای را علیه روسیه انجام دهد.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.

مسکو به صراحت اعلام کردکه هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала