بهره برداری راه آهن هرات-خواف تا دو ماه آینده

© Photo / facebook account of مقام ولایت هراتقطعه سوم خط آهن خواف_هرات، آماده بهره برداری است
قطعه سوم خط آهن خواف_هرات، آماده بهره برداری است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.10.2022
عضو شوید
اداره راه آهن گروه طالبان از بهره برداری راه آهن هرات-خواف تا دو ماه آینده خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، اداره راه‌آهن افغانستان اعلام کرده است، که کار تعمیر خط آهن خواف-هرات به‌سرعت ادامه دارد و تا دو ماه آینده تکمیل می‌شود.
قطعه سوم خط آهن خواف_هرات، آماده بهره برداری است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2022
طالبان درباره تخریب و دزدی تاسیسات خط آهن هرات-خواف وضاحت دادند
همچنین رسانه‌های افغانستان نوشته اند، که همزمان با تکمیل خط آهن خواف-هرات، ایران قول داده است تا انتقال کالا از این طریق به افغانستان را در آینده نزدیک آغاز کند.
قرار است راه آهن خواف – هرات سالانه ۶ میلیون تن بار و یک میلیون مسافر را جابجا کند و نه تنها تجارت افغانستان با ایران را تقویت می‌کند بلکه اهمیت زیادی برای سایر کشورهای منطقه از جمله تاجیکستان، قرقیزستان، چین و هند دارد.
این مسیر راه آهن بخشی کلیدی از پروژه ۲ میلیارد دالری دهلیز راه آهن پنج کشور (FNRC) است. پروژه دهلیز خط آهن پنج کشور احداث یک خط راه آهن عبور کننده از کشورهای چین ، قرقیزستان ، تاجیکستان ، افغانستان و ایران را پیش بینی می کند که با ادامه به ترکیه خواهد رسید. این خط آهن کشورهای یادشده را نه تنها به یکدیگر بلکه به اروپا متصل خواهد کرد.
تجارت بین هرات و خواف می‌تواند هرات را به یک هاب تجاری تبدیل کند و در صورت بهره‌برداری از پروژه کریدور ریلی ۵ کشور، هرات، دروازه ورود ایران به آسیای مرکزی یا دروازه آسیای مرکزی به ایران خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала