ناامیدی و خشم گروه طالبان از برسمیت شناخته نشدن شان از سوی کشورهای جهان

© @https://twitter.comپرچم طالبان
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.10.2022
عضو شوید
گروه طالبان هنوز هم با ناامیدی برای به‌رسمیت شناخته‌شدن از سوی کشورهای جهان اصرار دارند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، محمد امیر رعنا، نویسنده ای روزنامه دان پاکستان در مطلبی در این روزنامه نگاشته است، که گروه طالبان با توجه به این‌که شرط‌های جهان را برای کسب مشروعیت تکمیل نکرده‌اند؛ هنوز هم با ناامیدی برای به‌رسمیت شناخته‌شدن از سوی جهان اصرار دارند.
نویسنده‌ی روزنامه دان پاکستان افزوده است، که طالبان افغانستانی ناامید و خشمگین اند و با این حال پاکستان به کانون اصلی خشم فزاینده‌ی آنان تبدیل شده است.
Представители политического совета движения Талибан* . Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.10.2022
مقامات امریکایی با طالبان دیدار کردند
در این مطلب با اشاره به سخنان واکنش برانگیز شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان در مجمع عمومی سازمان ملل در مورد این‌‌که "افغانستان به بهشت گروه‌های تروریستی تبدیل شده" آمده است که واکنش طالبان را می‌توان به‌عنوان تهدیدی که به پاکستان دارند تعبیر کرد.
طالبان در آن زمان این سخنان نخست‌وزیر پاکستان را "ناعادلانه" خواندن و آقای عباس استانکزی، معین سیاسی وزارت خارجه طالبان پاکستان را به سوء استفاده از مسئله افغانستان برای کسب منافع اقتصادی این کشور متهم کرد.
به گفته‌ی آقای رعنا طالبان خواهان قدردانی بین‌المللی برای تلاش‌های خود علیه گروه‌های تروریستی در افغانستان هستند؛ اما داعش مانع بزرگ صد راه آنان شده است.
نام‌برده در این مطلب با اشاره به پیش‌رفت روابط دیپلماتیک طالبان با برخی از کشورهای که حاضر به بازگشایی نمایندگی‌های شأن شده و حمله به سفارت روسیه، افزوده است که داعش تلاش دارد تا ادعای طالبان را که می‌توانند امنیت دیپلمات‌های خارجی را در افغانستان تأمین کنند، بی‌اعتبار سازد.
این روزنامه پاکستانی هم‌چنین خاطرنشان کرده که در کنار داعش تحریک طالبان پاکستان و گروه‌های دیگر که کشورهای هم‌سایه افغانستان را تهدید می‌کنند راه را برای کسب مشروعیت بین المللی به طالبان سخت‌تر ساخته‌‌اند.
به گفته‌ی این روزنامه طالبان توانسته‌اند به جز از پاکستان با شماری زیادی از کشورها قرارداد تجاری امضا کنند؛ اما این بسنده نبوده و اکنون آنان معتقد اند که پاکستان در مقطع اساس در کنار امریکا و غرب ایستاده است.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان در یک معامله پنهانی برای بار دوم به تاریخ 15 اگوست سال گذشته میلادی بر افغانستان چیره شد و قدرت این کشور را بدست گرفت. اما از آن زمان تاکنون هیچ کشوری این حکومت موقت این گروه را که متشکل از یک قوم خاص می باشد به رسمیت نشناخته اند و کشورهای جهان خواهان یک حکومت فراگیر که متشکل از همه اقوام افغانستان باشد، هستند. گروه طالبان بر خلاف وعده های شان دست به کشتار، شکنجه نظامیان پیشین و غیرنظامیان و کوچ اجباری برخی اقوام در برخی ولایت ها زده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала