- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

نیروهای اوکراینی دوباره در جهت خرسون شکست خورد

© PhotoСтела города Херсон. Архивное фото
Стела города Херсон. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.10.2022
عضو شوید
کریل استرموسوف، معاون رئیس اداره منطقه‌ خرسون در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که حمله نیروهای اوکراینی در جهت خرسون با شکست مواجه شد.
به گزارش اسپوتنیک، آقای استرموسوف گفت: هیچ تغییر در جهت خرسون وجود ندارد. تمام آن نازی ها و بقیه آنها امروز دوباره شکست خوردند.
وی روز گذشته گفته بود که وضعیت در خط مقدم تثبیت شده است و ابراز اطمینان کرد که ارتش اوکراین قادر به تصرف خرسون نخواهد بود.
در اوایل اکتوبر، نیروهای مسلح اوکراین یک ضد حملۀ را در بخش شمالی منطقه خرسون آغاز کردند و شهرک‌هایی را در منطقه اشغال کردند، اما پیشروی آنها متوقف شد. به گفته مقامات محلی، ارتش اوکراین وارد کیسه‌های آتش می‌شوند و خسارت قابل توجهی را متحمل می‌شوند.
گفتنی است، روسیه بامداد روز 24 فبروری با صدور فرمان پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس‌جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" توصیف کرد.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی‌کند.
خاطر نشان می‌شود که 23 تا 27 سپتمبر همه‌پرسی در مناطق لوهانسک و دونتسک و خرسون و زاپروژیا برگزار شد و شهروندان این مناطق برای پیوستن به قلمروی روسیه رای مثبت دادند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала