وزیر تجارت نیوزیلند از سازمان ملل متحد خواستار اقدام موثر برای پایان دادن به "نسل‌کشی هزار‌ها" شد

© Telegrammmراهپیمایی افغانستانی ها در کشورهای گوناگون برای "توقف نسل کشی هزاره ها"
راهپیمایی افغانستانی ها در کشورهای گوناگون برای توقف نسل کشی هزاره ها - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.10.2022
عضو شوید
وزیر تجارت و عضو پارلمان نیوزیلند گفته است، که هزاره‌ها به گونه سیستماتیک هدف قرار می‌گیرند و سازمان ملل برای توقف"نسل‌کشی هزاره‌ها" اقدام کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغانستان انترنشنل، فیل توایفرد وزیر تجارت و عضو پارلمان نیوزیلند با حضور در جمع معترضان در شهر اوکلند گفت: هزاره‌ها در افغانستان از سوی طالبان و داعش مورد خشونت و آزار و اذیت قرار می‌گیرند.
راهپیمایی افغانستانی ها در کشورهای گوناگون برای توقف نسل کشی هزاره ها - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.10.2022
راهپیمایی افغانستانی ها در کشورهای گوناگون برای "توقف نسل کشی هزاره ها"
او همچنین گفت، که طالبان نتوانسته است امنیت هزاره‌ها را تامین کند:" ما طالبان را برای پاسخگو کردن تحت فشار قرار می‌دهیم".
توایفرد با اشاره به حمله‌های یک سال پسین گفت، که بر اساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر، تنها در یک سال گذشته ۱۷ حمله تروریستی بر هزارها صورت گرفته است.
شهروندان افغانستان که در اوکلند، بزرگترین شهر نیوزیلند در اعتراض به کشتار هزاره‌ها تجمع کرده بودند از دولت این کشور و سازمان ملل خواستند که "نسل‌کشی هزاره‌ها" را به رسمیت بشناسند و همچنین برای توقف حملات بر هزاره‌ ها اقدام عملی روی دست گیرند.
یادآوری می کنیم، که روز شنبه و امروز یکشنبه شهروندان افغانستان در ده‌ها شهر دنیا در اعتراض به کشتار هزاره‌ها در افغانستان تظاهرات کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала