پسکوف: تصمیم اوپک پلس برای کاهش تولید نفت "پیروزی عقل سلیم" است

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Пресс-секретарь президента России Дмитрий Песков
Пресс-секретарь президента России Дмитрий Песков - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.10.2022
عضو شوید
سخنگوی کرملین گفت، که تصمیم کشورهای شرکت کننده در توافق اوپک پلس برای کاهش تولید نفت "پیروزی روسیه" نیست، بلکه "پیروزی عقل سلیم" است.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه روز یکشنبه در برنامه "مسکو، کرملین، پوتین" در پاسخ به پرسش روزنامه نگار پاول زاروبین گفت: "من تمایلی به این ندارم که بگویم این نوعی پیروزی ماست. خیر. این یک پیروزی برای عقل سلیم است".
Президент Джо Байден во время брифинга в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.10.2022
واکنش بایدن به تصمیم اوپک پلاس در مورد کاهش تولید نفت
پسکوف توجه خود را به این واقعیت جلب کرد، که روابط قابل اعتماد، احترام متقابل و سود متقابل بین روسیه و کشورهای اوپک پلس که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه موفق به ایجاد آن شد، به "بحث در بحرانی ترین لحظات" کمک می کند.
وی موافقت کرد، که سفرهای رهبر روسیه به عربستان سعودی و امارات متحده عربی در سال 2019 نیز در این امر نقش داشته است. کشورهای شرکت کننده در توافق اوپک پلس در نشست پنجم اکتوبر در وین با کاهش تولید نفت از نوامبر به میزان 2 میلیون بشکه در روز موافقت کردند و همچنین توافق را تا پایان سال 2023 تمدید کردند. سهمیه های تحت توافق اوپک پلس از اگوست 2022 به عنوان مبنای محاسبه کاهش تولید نفت در نظر گرفته می شود. در بیانیه منتشر شده پس از این نشست همچنین اشاره شده است، که تصمیم برای کاهش تولید با در نظر گرفتن ابهامات هم در اقتصاد جهانی و هم در بازار نفت اتخاذ شده است.
جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا با ابراز ناامیدی از تصمیم کشورهای اوپک پلس، خاطرنشان کرد، که واشنگتن در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای اقدام بیشتر است. کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید نیز به نوبه خود گفت، که کشورهای اوپک پلس هنگام اتخاذ چنین تصمیمی در کنار روسیه قرار گرفتند. سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در سال 1960 به ابتکار بزرگترین کشورهای تولیدکننده نفت - عراق، ایران، عربستان سعودی، کویت و ونزوئلا تأسیس شد. اکنون 13 کشور را متحد می کند. فرمت توسعه یافته اوپک پلس همچنین شامل شماری از کشورهای تولیدکننده نفت از آن میان روسیه می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала