- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

آمادگی کی‌یف برای حمله به منطقه زاپروژیا

© Sputnik / Konstantin Mikhalchevsky /  مراجعه به بانک تصاویر Военнослужащий РФ на территории Запорожской атомной электростанции
Военнослужащий РФ на территории Запорожской атомной электростанции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.10.2022
عضو شوید
مقامات منطقه زاپروژیا از آمادگی کی‌یف برای حمله به این منطقه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر روگوف رئیس جنبش "ما با روسیه هستیم" و یکی از اعضای شورای اصلی اداری منطقه زاپاروژیا می‌گوید که تدارکات ایدئولوژیک و اطلاعاتی برای حمله به این منطقه شروع شده و ممکن است تحریکات در آینده بسیار نزدیک آغاز شود.
ولادیمیر روگوف گفت: "رژیم زلنسکی تدارکات ایدئولوژیک و اطلاعاتی را برای حمله به منطقه زاپوریژیا آغاز کرده است. علاوه بر کشاندن نیروها به خط مقدم، اکنون فیلم های تبلیغاتی گسترده ای حاوی داستان هایی درباره منطقه زاپوریژیا، و اینکه چرا این منطقه باید "آزاد شوند" برای مصرف کنندگان غربی آماده می‌شوند."
به گفته وی، مقامات کی‌یف ممکن است در آینده نزدیک، حداکثر ظرف دو تا سه هفته، تصمیم به تحریک یا تشدید خصومت بگیرند.
در طی عملیات ویژه، ارتش روسیه کنترل بخش آزوف در منطقه زاپروژیا و کل منطقه خرسون را به دست گرفت و شهرهای بزرگی مانند خرسون،میلیتوپل و بردیانسک را آزاد و ارتباط اوکراین با دریای آزوف را قطع کرد. دولت های جدیدی در هر دو منطقه تشکیل شده است، کانال های تلویزیونی و ایستگاه های رادیویی روسیه در حال پخش هستند، ارتباطات تجاری و حمل و نقل با کریمه در حال بازسازی است.
پیشتر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دستور انتقال نیروگاه هسته ای زاپروژیا به کنترل روسیه را صادر کرد. این فرمان جزئیات وضعیت این نیروگاه را مشخص می کند.
گفتنی است همه پرسی برای پیوستن جمهوری های خلق لوهانسک، دونتسک و مناطق زاپروژیا و خرسون در شرق و جنوب اوکراین به روسیه هفته گذشته برگزار شد و پس از رأی موافق اکثریت قریب به اتفاق شرکت کنندگان در این همه پرسی، مناطق مذکور درخواست رسمی خود را برای پیوستن به روسیه ارائه کردند.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در تاریخ 30 سپتامبر سند الحاق مناطق نامبرده را در مراسمی باشکوه در کاخ کرملین امضا کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала