اردوغان: غرب در ارزیابی عواقب بحران اوکراین اشتباه کرده است

© AFP 2023 / Turkish Presidential Press OfficeПрезидент Турции Реджеп Эрдоган в Анкаре
Президент Турции Реджеп Эрдоган в Анкаре  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.10.2022
عضو شوید
رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه گفت که غرب عواقب بحران اوکراین را اشتباه ارزیابی کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور ترکیه در این ارتباط گفت: "متأسفانه، آنها رویدادهای بین روسیه و اوکراین را از دیدگاه عقل سلیم ارزیابی نکردند. در دوره آتی تغییرات سیاسی رادیکال در جهان رخ خواهد داد".
رهبر ترکیه همچنین خاطرنشان کرد که به نظر او، دوران مدرن به جای رفاه، صلح و عدالت در حال تبدیل شدن به زمان درگیری است.
Президент Турции Реджеп Эрдоган и президент России Владимир Путин на совместном фотографировании глав делегаций государств-участников Группы двадцати G20, приглашенных государств и международных организаций в китайском городе Ханчжоу - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.09.2022
اردوغان آماده میانجیگری بین روسیه و اوکراین است
اردوغان افزود که اکنون در جهان ثروتمندان حتی ثروتمندتر می شوند و شکاف بین گروه های مختلف جمعیت تنها در حال افزایش است. "میلیاردها نفر از آفریقا تا آسیا حتی در دسترسی به غذای اولیه مشکلات دارند. ما شاهد بدتر شدن این تصویر تلخ هستیم."
اردوغان همچنین یادآور شد که اکنون کشورهای اروپایی با این سوال مواجه هستند که چگونه می توانند در زمستان امسال به دلیل بحران انرژی زنده بمانند.
رهبر ترکیه در پایان گفت که نگرانی فزاینده ای در مورد امنیت غذایی وجود دارد. در آخرین نشست سران در پراگ، ما به رهبران گوش دادیم که می‌پرسیدند چگونه از این زمستان عبور خواهیم کرد. ترکیه چنین مشکلی ندارد.
پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در 7 سپتامبر تاکید کرد که در صورت اعمال محدودیت بر قیمت انرژی از سوی فدراسیون روسیه، غرب با توقف کامل عرضه از این کشور مواجه خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала