- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

سخنگوی کرملین: حملات به اوکراین در چوکات برنامه عملیات ویژه انجام شد

© Sputnik / Alekseiy Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر سخنگوی کرملین
سخنگوی کرملین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.10.2022
عضو شوید
سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه درباره حملات به اوکراین اوکراین همه اینها در چارچوب عملیات ویژه قرار دارد، باید منتظر نظرات وزارت دفاع روسیه بود.
به گزارش اسپوتنیک، دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه در گفتگو با خبرنگاران در باره حملات نیرو های روسیه به اوکراین گفت، همه‌ی این حملات در چارچوب عملیات ویژه روسیه انجام شده است و برای توضیحات بیشتر باید منتظر اعلامیه رسمی وزارت دفاع بود.
رسانه های اوکراینی از شنیده شدن صدای چندین انفجار در شهر کی یف پایتخت اوکراین خبر دادند، وقوع انفجار از سوی شهردار کی یف نیز تائید شده است.
رسانه های اوکراینی همچنین از وقوع انفجارهایی در مناطق مختلف اوکراین از جمله شهرهای ژیتومیرسک، کی یف و همچنین دنیپر خبر داده بودند.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала