نشست سر منشی ملل متحد با نبینزیا نماینده روسیه

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر Заместитель министра иностранных дел РФ Василий Небензя
Заместитель министра иностранных дел РФ Василий Небензя - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.10.2022
عضو شوید
منشی عمومی سازمان ملل متحد پیش از نشست مجمع عمومی درباره اوکراین، با نبینزا صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان ملل، پولینا کوبیاک، نماینده رسمی کوروشی در یک نشست توجیهی گفت، Chaba Koroshi، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل، با واسیلی نبینزیا، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل پیش از آغاز نشست ویژه اضطراری مجمع عمومی که توسط اوکراین و آلبانی تشکیل شده بود، دیدار کرد.
کوبیاک گفت: "امروز در ساعت 15:00 مجمع عمومی جلسه فوق العاده خود را از سر می گیرد. در آستانه نشست فوق العاده، رئیس چسابا کروشی با واسیلی نبنزی نماینده دائم فدراسیون روسیه دیدار کرد."
نشست ویژه اضطراری به ابتکار آلبانیا و اوکراین در رابطه با همه پرسی اخیر در مناطق DPR، LPR، Zaporozhye و Kherson درباره پیوستن به روسیه تشکیل شد. انتظار می رود که در مورد پیش نویس قطعنامه غربی که این همه پرسی را به رسمیت نمی شناسد، رأی گیری شود.
 روسیه: شورای امنیت ملل متحد باید به تحریمات خود تجدید نظر کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2020
روسیه: شورای امنیت ملل متحد باید به تحریمات خود تجدید نظر کند
کشورهای غربی قطعنامه ای را برای تصویب در مجمع عمومی آماده کرده اند که همه پرسی را به رسمیت نمی شناسد و از همه کشورها، سازمان های بین المللی و ارگانهای تخصصی می خواهد که تغییرات در وضعیت "مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوروژیه اوکراین" را به رسمیت نشناسند. همچنین در متن فراخوانی برای عدم به رسمیت شناختن الحاق چهار منطقه به فدراسیون روسیه وجود دارد. علاوه بر این، از مسکو خواسته شده است که عاجل نیروهای خود را از اوکراین خارج کند. پیش نویس قطعنامه "تعهد به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین" را بیان می کند، مسکو به اتهام "سازماندهی همه پرسی" و "الحاق" DPR، LPR، منطقه خرسون و Zaporozhye محکوم شده است.
روسیه به عنوان ناظر در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد حفظ شد معاون وزیر امور خارجه گفت: روسیه همچنان به عنوان ناظر در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد است.
برای تصویب قطعنامه 3/2 آرا کافی است. آرای ممتنع و کسانی که در رای گیری شرکت نمی کنند در هنگام تصمیم گیری لحاظ نمی شود. بنابراین، اگر از مجموع 193 عضو سازمان ملل، به طور مثال، تنها سه کشور در رای گیری شرکت کنند و دو کشور موافق و یکی مخالف باشند، قطعنامه تصویب می شود.
پیش از این اسپوتنیک گزارش داده بودند که ایالات متحده و متعدان آن فعالانه کشورها را به حمایت از پیش نویس قطعنامه غربی ترغیب می کنند. در همین حال، روسیه پیشنهاد برگزاری رای گیری مخفی در مورد پیش نویس قطعنامه غرب را می دهد که به گفته یکی از طرفین آژانس، تعداد کشورهای حامی آن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала