پمپئو: اظهارات بایدن درباره "جنگ هسته‌ی" بدون ملاحظه بود

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر Госсекретарь США Майк Помпео во время визита в Минск. Архивное фото
Госсекретарь США Майк Помпео во время визита в Минск. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.10.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه سابق آمریکا اظهارات رئیس جمهور این کشور درباره خطرات جنگ هسته ای را بی پروایانه و بدون ملاحظه خواند.
به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق ایالات متحده در صحبت با شبکه خبری فاکس نیوز اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیرامون خطرات جنگ هسته‌ای را "بی پروایانه و بدون ملاحظه" خواند.
به نظر وی، سخنان رهبر آمریکا در مورد تهدید جنگ هسته ای که گویا از روسیه می آید، بی پروا به نظر می رسد.
وزیر خارجه سابق آمریکا همچنین بعید ندانست که چنین اظهاراتی از بزرگترین شکست‌ها در سیاست خارجی دولت آمریکا طی دهه‌های اخیر باشد.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سخنانی گفته بود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی شوخی نمی‌کند.
بر اساس این گزارش، جو بایدن در اشاره به تهدیدات هسته‌ای گفت: اگر اوضاع به همین منوال پیش برود برای نخستین بار از زمان بحران موشک‌های کوبا، ما با تهدید سلاح هسته‌ای مواجه هستیم.
بایدن همچنین افزود که زمان زیادی برای تلاش جهت حفظ انسجام ناتو صرف شده است و تغییرات زیادی روی می‌دهد اما به ماهیت این تغییرات اشاره‌ای نکرد.
گفتنی است ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اخیرا در یک بیانیه‌ی تلویزیونی خطاب به روس‌ها گفت که غرب در سیاست ضد روسی و همچنین تهدیدهای دائمی خود علیه این کشور از مرز عبور کرده است. اکنون همانطور که رئیس جمهور تاکید کرد از باج خواهی هسته ای استفاده می شود.
وی در عین حال یادآور شد که روسیه در برخی اجزاء از تجهیزات نظامی خارجی پیشی گرفته است و به کسانی که تلاش می کنند با سلاح های هسته ای تهدید کنند هشدار داد: "کسانی که می‌خواهند با سلاح‌های هسته‌ای از ما اخاذی کنند، باید بدانند که ممکن است نسیم بادها به سمت آنها وزدیدن کند".
پیش از این، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، از خطرات "بسیار قابل توجه" جنگ هسته ای یادآوری نموده، اما در عین حال تأکید کرد که موضع اصولی مسکو این است که چنین سلاح هایی نباید استفاده شوند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала