افشای "پلان" واقعی آمریکا در اوکراین

CC BY 2.0 / Jason Ippolito / US CapitalЗдание Капитолия США в Вашингтоне
Здание Капитолия США в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.10.2022
عضو شوید
تحلیگران چینی معتقد اند که ایالات متحده آمریکا به دنبال سود جویی کامل از درگیری ها در اوکراین است.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه چینی گلوبال تایمز در مقاله‌ی نوشت: ایالات متحده آمریکا به ویژه از طریق تضعیف اروپا به دنبال سودجویی همه جانبه از تشدید درگیری ها در اوکراین است.
در این مقاله گفته می‌شود که این کشورها علاقه ای به پایان دادن به درگیری اوکراین ندارند. برعکس، اظهارات واشنگتن به هر طریق ممکن "روغن روی آتش می‌ریزد". این نشریه از جمله به "لفاظی های افراطی بایدن" در مورد تهدید "آرماگدون هسته ای" اشاره می کند.
نویسندگان این مقاله می‌گویند: "این کاری است که ایالات متحده انجام می‌دهد زیرا به قلدر بودن عادت کرده است – تحریک تا حد امکان و سپس در صورت افزایش تنش تا حد بحران طرف مقابل را مسئول می‌دانند ".
این نشریه معتقد است که ایالات متحده به دنبال کسب منافع همه جانبه از درگیری در اوکراین است. طرح های واشنگتن شامل تشکیل اروپایی است که از نظر انرژی و امنیت بسیار بیشتر به آن وابسته باشد و کشورهای بیشتری را در اردوگاه ضد روسیه درگیر می کند.
این مقاله خاطرنشان می کند: "ایالات متحده از تماشای تشدید درگیری خوشحال است، توسعه آن به هیچ وجه به این بستگی ندارد که آیا اوکراین واقعا مصمم است تا آخرین اوکراینی بجنگد، بلکه به این بستگی دارد که آیا ایالات متحده برای ادامه آن به آن نیاز دارد یا خیر."
روزنامه چینی تاکید می کند که واشنگتن همیشه تلاش دارد خود را " بی گناه" نشان دهد.
این نشریه در پایان می‌نویسد: "مقامات کاخ سفید اکنون مراسم جدیدی برای شفاف‌سازی اظهارات بایدن را روی دست گرفته اند تا نقش تحریک‌کننده آمریکا در درگیری را کمرنگ یا سفید جلوه دهند".
در پس زمینه عملیات ویژه نظامی روسیه، ایالات متحده آمریکا و متحدانش در ناتو همچنان به ارسال سلاح به اوکراین ادامه می دهند. مسکو بارها اعلام کرده است که عرضه تسلیحات غربی تنها درگیری را طولانی تر می کند و انتقال سلاح به اوکراین به یک هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل می شود.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала