روسیه: هیچ پیشنهادی برای مذاکره از آمریکا دریافت نکرده‌ایم

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر وزیر خارجه روسیه
وزیر خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.10.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه اظهارات آمریکا را مبنی بر اینکه مسکو به درخواست مذاکره پاسخ نمی دهد کاذب خواند و گفت: هیچ پیشنهادی صورت نگرفته است.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه ادعاهای آمریکا مبنی بر عدم پاسخگویی مسکو به درخواست مذاکره برای حل مناقشه در اوکراین را دروغ خواند و توضیح داد که هیچ پیشنهادی صورت نگرفته است.
پیش از این، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا گفته بود که راه برون رفت از وضعیت پیرامون اوکراین را باید از طریق دیپلماسی جستجو کرد. وی در عین حال خاطرنشان کرد که واشنگتن قصد جدی روسیه را برای مذاکره با طرف اوکراینی نمی بیند.
کربی افزود: که طرف‌های روسی و اوکراینی باید بتوانند با هم بنشینند و مذاکره کنند و راهی برای خروج از بحران به صورت صلح‌آمیز و دیپلماتیک بیابند.
سرگی لاوروف گفت:" این یک دروغ است (که روسیه از مذاکره امتناع می ورزد). ما پیشنهادی دریافت نکرده ایم و بطور غیر مستقیم پیشتهاداتی بوده که جدی نبوده ولی ما آنها را هم رد نکردیم. بنابراین نیازی به دروغ نیست"

وزیر امور خارجه با اشاره به مذاکرات ماه مارس با اوکراین، همچنین گفت که روسیه به درخواست کی‌یف برای گفت‌وگو پاسخ مثبت داد، اما آنها هرگز خواستار مذاکره با روسیه نشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала