هشدار روسیه به آمریکا از خطر تشدید تنش ها

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание министерства иностранных дел РФ в Москве
Здание министерства иностранных дел РФ в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.10.2022
عضو شوید
معاون وزیر امور خارجه روسیه به آمریکا و غرب نسبت به خطر تشدید غیرقابل کنترل اوضاع هشدار داد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی بیان داشت: با توجه به افزایش دخالت ایالات متحده آمریکا و کشور های اروپا در درگیری بر سر اوکراین، روسیه باید اقدامات متقابل انجام دهد.
ریابکوف تاکید کرد: "روسیه مجبور خواهد شد اقدامات متقابل کافی از جمله اقدامات نامتقارن" انجام دهد.
معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: مسکو با تاسف یادآوری می کند که "کمک های مداوم در مقیاس بزرگ به کی‌یف، آموزش پرسنل تشکیلات مسلح ارتش اوکراین در قلمرو کشورهای ائتلاف، ارائه اطلاعات، تصاویر ماهواره ای در زمان واقعی، تا برای تعیین اهداف برای حملات توپخانه ای و برنامه ریزی عملیات نیروهای مسلح اوکراین، کشورهای غربی را به طور فزاینده ای درگیر حمایت از رژیم کی‌یف می کند، در حالی که "رهبران در سطوح مختلف در ایالات متحده و اروپا برای "شکست دادن" کشورمان" در میدان جنگ فراخوان می دهند.
ریابکوف در پایان گفت: "بدیهی است که درگیری مستقیم با ایالات متحده و ناتو به نفع روسیه نیست. ما هشدار می دهیم و امیدواریم که واشنگتن و سایر پایتخت های غربی خطر تشدید غیرقابل کنترل را درک کنند."
در پس زمینه عملیات ویژه نظامی روسیه، ایالات متحده آمریکا و متحدانش در ناتو همچنان به ارسال سلاح به اوکراین ادامه می دهند. مسکو بارها اعلام کرده است که عرضه تسلیحات غربی تنها درگیری را طولانی تر می کند و انتقال سلاح به اوکراین به یک هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل می شود.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала