واکنش کارشناسان به اظهارات پوتین برای تضعیف جریان ترکیه

© Sputnik / Evgeniy Paulin /  مراجعه به بانک تصاویر Палуба судна-трубоукладчика "Пиониринг Спирит" в районе Анапы
Палуба судна-трубоукладчика Пиониринг Спирит в районе Анапы - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.10.2022
عضو شوید
کارشناسان به اظهارات پوتین درباره تلاش برای تضعیف جریان ترکیه واکنش نشان دادند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز در نشست شورای امنیت روسیه گفت: رژیم کی‌یف تلاش کرد یکی از بخش‌های سیستم انتقال گاز ترکیش استریم را منفجر کند.
آنور سینان گوزلتان، دانشمند علوم سیاسی، دانشگاه دوستی ملل روسیه در مسکو، در توضیح این بیانیه به اسپوتنیک، گفت که اگر تلاش برای انفجار موفقیت آمیز می بود، روسیه و ترکیه به طور جدی خساره مند می شدند.
وی گفت: "دو کشورروسیه و ترکیه، روابط گسترده ای در زمینه انرژی ایجاد کرده اند. به احتمال زیاد اوکراین و نیروهایی که از آن حمایت می کنند، جریان ترکیه را هدف قرار داده اند، همانطور که در مورد نورد استریم اتفاق افتاد.
اگر تلاش برای انفجار موفقیت آمیز بود، روسیه و ترکیه به طور جدی تحت تأثیر قرار می گرفتند. چنین تلاشی، به ویژه در آستانه زمستان، می تواند نه تنها از نظر انرژی، بلکه از نظر سیاسی نیز آسیب قابل توجهی به ترکیه وارد کند.
بنابراین می توان گفت که هدف اصلی تضعیف روابط ترکیه و روسیه است.
حسن ارل کارشناس سیاست خارجی به اسپوتنیک گفت: با این حال، می بینیم که تلاش موفقیت آمیز نبود، اگر این برنامه عملی می شد، این می توانست منجر به اختلال در عرضه گاز طبیعی از روسیه به ترکیه شود. از سوی دیگر، چنین تلاشی می توانست به تضعیف گفت وگوی روسیه و ترکیه منجر شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала