- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

کرملین: ارسال تسلیحات آمریکایی به کی‌یف درگیری برای اوکراین را "دردناک‌تر" می‌کند

© Fotolia / yulenochekkکاخ کرملین مسکو
کاخ کرملین مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.10.2022
عضو شوید
سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه می‌گوید ارسال سیستم‌های دافع هوایی آمریکا به کی‌یف درگیری برای اوکراین را دردناک‌تر خواهد کرد. پسکوف اظهار داشت، روسیه قصد دارد به اهداف خود در اوکراین به طور کارآمد و موثر دست یابد.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفت که ارسال سیستم‌های دفاع هوایی آمریکا به کی یف تنها درگیری را برای طرف اوکراینی طولانی‌تر و دردناک‌تر می‌کند، اما هدف روسیه را تغییر نمی‌دهد.

پسکوف گفت: "دیروز به همراه شما از بیانیه‌های رسمی درباره تصمیمات ارسال سامانه‌های دافع هوایی به اوکراین مطلع شدیم. بار دیگر تکرار می‌کنم که این ارسال تسلیحات درگیری را برای طرف اوکراینی طولانی‌تر و دردناک‌تر می‌کند، اما این تغییری در هدف‌گذاری ما ایجاد نمی‌کند."

پیشتر گزارش شده بود که ولادیمیر زلنسکی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، درباره تامین سامانه های دفاع هوایی به اوکراین گفت وگو کرده است.
در پس زمینه عملیات ویژه نظامی روسیه، ایالات متحده آمریکا و متحدانش در ناتو همچنان به ارسال سلاح به اوکراین ادامه می دهند. مسکو بارها اعلام کرده است که عرضه تسلیحات غربی تنها درگیری را طولانی تر می کند و انتقال سلاح به اوکراین به یک هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل می شود.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала