خودداری مجمع عمومی از رای گیری مخفیانه

© Sputnik / Aleksei Panov /  مراجعه به بانک تصاویر ملل متحد
ملل متحد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.10.2022
عضو شوید
مجمع عمومی سازمان ملل از رای گیری مخفیانه درباره قطعنامه غرب مبنی بر عدم به رسمیت شناختن همه پرسی ها خودداری کرد.
به گزارش اسپوتنیک، مجمع عمومی سازمان ملل تصمیم گرفت رای مخفیانه درباره قطعنامه غرب برگزار نشود عدم به رسمیت شناختن همه پرسی در جمهوری های دونتسک، لوهانسک و مناطق خرسون و زاپوریژیا به رسمیت نمی شناسد، برگزار نکند.
پیش از این، آلبانی پیشنهاد خود مبنی بر برگزاری رای گیری علنی در مورد قطعنامه را به رای گیری گذاشته بود.
107 کشور به این قطعنامه رای مثبت، 13 کشور رای مخالف و 39 کشور ممتنع دادند.
چسابا کوروشی، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد: با رأی گیری با نتایج ثبت شده در گزارش نشست، درباره قطعنامه تصمیم گیری خواهد کرد.
پیش از آن واسیلی نبنزیا، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل، گفت که روسیه هنوز پیشنهادی برای رای گیری مخفی ارائه نکرده است، اما قرار است این کار را انجام دهد.
پیش از این منابع اسپوتنیک، گزارش داده بودند که ایالات متحده و شرکای آن فعالانه کشورها را به حمایت از پیش نویس قطعنامه غربی ترغیب می کنند.
این در حالی است که روسیه طرفدار رای گیری مخفیانه در مورد پیش نویس قطعنامه غرب است که به گفته یکی از طرفین آژانس، تعداد کشورهای حامی آن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
کشورهای غربی قطعنامه ای را برای تصویب در مجمع عمومی آماده کرده اند که همه پرسی را به رسمیت نمی شناسد و از همه کشورها، سازمان های بین المللی و ساختارهای تخصصی می خواهد که تغییرات در وضعیت "مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا را به رسمیت نشناسند. همچنین در متن فراخوانی برای عدم به رسمیت شناختن الحاق چهار منطقه به فدراسیون روسیه وجود دارد.
پیش از این در 30 سپتامبر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در کرملین پس از نتایج همه پرسی در جمهوری های دونتسک، لوهانسک و مناطق خرسون و زاپوریژیا در کرملین سخنرانی کرد و پس از آن توافق نامه هایی را با سران آنها در مورد پذیرش مناطق به روسیه امضا کرد. پوتین بعداً قوانین فدرال را امضا کرد که پذیرش این مناطق به فدراسیون روسیه را تأیید می کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала