- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

درخواست اوکراین از بایدن پس از حملات به زیرساخت های اوکراین

© Photo / Public DomainОперативно-тактический ракетный комплекс США производства Lockheed Martin с баллистической ракетой MGM-140 ATACMS
Оперативно-тактический ракетный комплекс США производства Lockheed Martin с баллистической ракетой MGM-140 ATACMS - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.10.2022
عضو شوید
رئیس جمهور اوکراین پس از حملات به زیرساخت های آن‌کشور از ایالات متحده درخواست نموده است که ممنوعیت عرضه موشک های دوربرد ATACMS" را لغو کند.
به گزارش اسپوتنیک، مجله فارین پالیسی در گزارشی نوشت: کی‌یف پس از حملات روسیه به زیرساخت های اوکراین، از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواست تا ممنوعیت عرضه موشک های تاکتیکی ATACMS با برد حدود 300 کیلومتر را لغو کند.
این نشریه به نامه روسلان استفانچوک، رئیس مجلس عالی اوکراین که به کنگره ایالات متحده ارسال شده است، اشاره می‌کند.
نشریه می‎‌نویسد: "اوکراین از دولت بایدن می‌خواهد خویشتن‌داری خود را کنار بگذارد و در اختیار اوکراین سامانه‌های موشکی تاکتیکی ATACMS را قرار دهد تا این‌کشور بتواند اهداف روسیه را در فاصله 200 مایلی هدف قرار دهد".
همچنین نماینده پارلمان اوکراین خواستار آغاز تحویل جنگنده های F 15 و F 16 برای ایجاد "منطقه بدون سرنشین" و خواستار "توجه ویژه" به انتقال سامانه های موشکی ضد هوایی ناسامس (سام) شد.
کاخ سفید عصر دوشنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد جو بایدن در گفت و گوی تلفنی با ولودیمیر زلنسکی با محکوم کردن حملات موشکی روسیه به اوکراین، متعهد شد که به حمایت های لازم از اوکراین برای دفاع از خود، از جمله ارسال سیستم های دفاعی هوایی پیشرفته، ادامه دهد.
صبح روز دوشنبه (10 اکتبر) خبرهای متعددی از وقوع انفجارهای مهیب در کی‌یف پایتخت اوکراین و شهرهای اطراف آن در رسانه ها منتشر شد.
سامانه‌های دافع هوایی در بیشتر شهرهای اوکراین فعال شدند و هشدار حمله هوایی در سراسر این کشور اعلام شد. مقام‌های دولتی و منطقه‌ای از مردم خواستند با توجه به احتمال حملات بعدی از پناهگاه‌ها خارج نشوند.
در پس زمینه عملیات ویژه نظامی روسیه، ایالات متحده آمریکا و متحدانش در ناتو همچنان به ارسال سلاح به اوکراین ادامه می دهند. مسکو بارها اعلام کرده است که عرضه تسلیحات غربی تنها درگیری را طولانی تر می کند و انتقال سلاح به اوکراین به یک هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل می شود.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала