عربستان سعودی: آمریکا زلنسکی را در پیوستن به ناتو فریب داد

© AP Photo / Ukrainian Presidential Press Office Президент Украины Владимир Зеленский
Президент Украины Владимир Зеленский - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.10.2022
عضو شوید
نشریه‌ی پیشتاز عربستان سعودی در مقاله‌ی نوشت: ایالات متحده زلنسکی را تشویق کرد که به ناتو بپیوندد، اما سپس از پیشنهاد وی صرف نظر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ساوسان الشاعر، ستون نویس روزنامه سعودی " الشرق الاوسط" در مقاله‌ی برای این روزنامه نوشایالات متحده آمریکا اوکراین را برای پیثوستن به ناتو تشویق کرد و زمانی که زلنسکی برای ورود سریع به ناتو درخواست داد، واشنگتن آن را به تعویق انداخت.
نویسنده مقاله خاطرنشان می کند، که واشنگتن شروع به تحریک کی‌یف برای درخواست عضویت در ناتو کرد، زیرا می دانست که مسکو چشم خود را بر روی این موضوع نمی بندد. مرکل در آن زمان مخالف پذیرش اوکراین در اتحاد بود (او احتمالاً انگیزه های پنهان آمریکایی ها را درک می کرد) اما هیچ کس به او گوش نکرد. کی‌یف به تنهایی اصرار داشت و دولت بایدن از آن حمایت کرد.
نویسنده این مقاله در ادامه گفت، زلنسکی به تنهایی برای پیوستن به ناتو اصرار کرد و این انتخاب او عواقب سنگینی برای اوکراین در قبال داشت.
اخیراً زلنسکی با تصوربه اینکه با آغوش باز در ناتو پذیرفته خواهد شد، درخواست ورود سریع به این ائتلاف را داد، اما نتیجه چیست؟ آمریکا پاسخ داد که اکنون جدا وقتش نیست.
مقاله نویس می پرسد: آیا همین آمریکا زلنسکی را برای به پیوستن به ناتو تشویق نمی‌کرد؟ پس چرا اکنون وقتش نیست؟
نویسنده معتقد است که درخواست عضویت در ناتو در آینده نزدیک مورد تایید قرار نخواهد گرفت، زیرا این اتحاد قصد ندارد در حال حاضر یا بعداً وارد رویارویی مستقیم با روسیه شود.
دولت اوکراین پس از آنکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، رسما فرمان الحاق چهار منطقه در شرق و جنوب شرق اوکراین و افزوده‌شدن آنها به خاک روسیه را امضا کرد، درخواست کرد به عضویت ناتو پذیرفته شود. استونی، لتونی و لیتوانی، سه کشور بالتیک عضو پیمان آتلانتیک شمالی نیز خواهان پیوستن سریع اوکراین به ناتو هستند، اما آلمان و آمریکا درباره عضویت اوکران در ناتو به دلیل نگرانی از اینکه پای ناتو به جنگ کشیده شود، تردید دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала