بایدن در باره موضوع گفتگوی آینده خود با پوتین صحبت کرد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر بایدن در باره موضوع گفتگوی آینده خود با پوتین صحبت کرد
بایدن در باره موضوع  گفتگوی آینده خود با پوتین صحبت کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.10.2022
عضو شوید
رئیس جمهور آمریکا از تمایل خود برای گفتگو با رئیس جمهور روسیه در مورد تبادل زندانیان سخن گفت.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا مذاکره با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را در حال حاضر بی‌مفوم دانست.
بایدن به سی‌ان‌ان گفت: "رئیس جمهور روسیه در حال حاظر رفتار ظالمانه را در پیش گرفته مرتکب جنایات جنگی می‌شود. بنابراین در حال حاضر دیدار با او را لازم نمی‌دانم."
رئیس جمهور آمریکا با این حال افزود که آماده است در مورد سرنوشت "بریتنی گرینر" بسکتبالیست آمریکایی که در روسیه زندانی است، گفتگو کند. بایدن گفت: اگر او "پوتین" در اجلاس G20پیش من بیاید و بگوید: "می‌خواهم درباره گرینر صحبت کنم"، این امکان وجود دارد، اما نمی‌توانم حتا چنین اقدامی را تصور کنم.
در ماه سپتامبر، وزارت امور خارجه ایالات متحده اعلام کرد که علیرغم خروج جان سالیوان، سفیر ایالات متحده از مسکو، گفتگو با روسیه در مورد تبادل زندانیان ادامه دارد.
گفتنی است پیش ازاین ایالات متحده آمریکا از روسیه تقاضا کرده بود که "بریتنی گرینر" بسکتبالیست آمریکایی را که به جرم حمل مواد مخدر به 9 سال زندان محکوم کرده است، آزاد کند.
دادگاه روسیه "بریتنی گرینر" بسکتبالیست آمریکایی را به اتهام حمل مواد مخدر به 9 سال زندان و پرداخت 16 هزار دالر جریمه محکوم کرده است.
پرونده گرینر در آمریکا توجه بسیاری را به خود جلب کرده است و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اگر بایدن نتواند برای آزادی او توافقی ترتیب دهد، خطر افزایش مشکلات دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر وجود دارد.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала