صربستان: علت حادثه در خط لوله نفت دروژبا خرابکاری بوده است

© AP Photo / Sven Kaestner خط لوله نفت دروژبا
 خط لوله نفت دروژبا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.10.2022
عضو شوید
معاون نخست وزیر صربستان علت حادثه در خط لوله نفت دروژبا را خرابکاری دانست.
به گزارش اسپوتنیک، زورانا میهایلوویچ، معاون نخست‌وزیر و وزیر معدن و انرژی صربستان، گفت: گزارش‌ها درباره نشت خط لوله نفت دروژبا و سایر مشکلات پیرامون تامین نفت روسیه، ادامه رویدادهای خط لوله گاز نورد استریم و بخشی از جنگ انرژی است.
پیش ازاین شرکت PERN‌ لهستان، نشتی را در یک خط لوله در سیستم دروژبا شناسایی کرده که نفت را از روسیه به اروپا منتقل می کند. این اتفاق پس از حادثه نشت گاز از خطوط لوله نورد استریم روسیه، به نگرانیها نسبت به امنیت انرژی اروپا اضافه می کند.
کشف این نشت، که شرکت PERN‌ اعلام کرد بعدازظهر سه شنبه شناسایی شد، در حالی روی می دهد که اروپا پس از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین و کاهش تدریجی عرضه گاز از سوی مسکو، با کمبود شدید انرژی مواجه است.
شرکت PERN‌ اعلام کرد دلیل این نشت، در مقطع فعلی نامعلوم است و در بخشی از خط لوله شناسایی شده که در حدود 70 کیلومتری شهر پوتسک قرار دارد.
خط لوله دروژبا که نامش به روسی به معنای دوستی است، یکی از بزرگترین خطوط لوله جهان است که نفت روسیه را به اکثر نقاط مرکز اروپا از جمله آلمان، لهستان، بلاروس، مجارستان، اسلواکی، جمهوری چک و اتریش منتقل می کند.
دومین خط لوله و بخشهای دیگر زیرساخت شرکت PERN طبق معمول کار می کنند.
سخنگوی اپراتور خط لوله چک (MERO) اعلام کرد تغییری در جریان نفت به جمهوری چک ندیده است.
بر اساس گزارش رویترز، غرب و روسیه، خرابکاری را عامل نشت گاز در خطوط لوله زیردریایی نورد استریم 1 و 2 اعلام کرده اند. هنوز اندازه نشت در خط لوله دروژبا معلوم نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала