متقی به ریچارد بنت: دیگرنمی‌گذاریم جنگ‌سالاران حق کسی را پامال کنند

© Twitter account of GMICafghanistanمولوی امیرخان متقی
مولوی امیرخان متقی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.10.2022
عضو شوید
سرپرست وزارت خارجه حکومت موقت در دیدار با نماینده سازمان ملل متحد گفته جنگ‌سالااران و غاصبین دیگر نمی‌توانند حق کسی را زیر پا کنند.
به گزارش اسپوتنیک، مولوی امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه حکومت سرپرست در دیدار با ریچارد بنت گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد گفته دیگر جنگ‌سالااران و غاصبین دیگر نمی‌توانند حق کسی را زیر پا کنند.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه شب گذشته(19 میزان) با نشر اعلامیه‌ی از دیدار سرپرست وزارت خارجه با گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد خبر داده است.

متقی در این دیدار درباره وضعیت حقوق بشر در افغانستان گفته که جنگ‌سالاران، آدم‌ربایان و غاصبین دیگر نمی‌توانند حق هیچ‌کسی را زیر پا کنند.

آقای متقی گفته:"امیرالمومنین مسوولین امارت اسلامی را طی فرامین و در جلسات متعدد تشویق می‌کند که با مردم رفتار خوب کنند و حق آنها را برایشان بدهند"

سرپرست امور خارجه به آقای بنت گفته که به‌جای انتقاد بالای یکدیگر، باید با هم همکاری کنیم، حقایق را منتشر و هر پیشرفتی را که حاصل شده گسترش دهیم.

وزیر امور خارجه به آقای بنِت از تلاش‌ها و تعهد تمامی نهادهای امارت اسلامی افغانستان برای بهبود وضعیت حقوق بشری اطمینان داد.

بنِت هم در این دیدار گفته که برای بیان و گزارش درستِ حقایق، باید همه چیز را به چشم خود ببیند و به همین دلیل تصمیم گرفته شد که به افغانستان سفر کند.

اعلامیه افزوده:" وی از مسوولین امارت اسلامی به‌خاطر فراهم کردن تسهیلات تشکری کرد و وعده هرگونه همکاری متقابل را سپرده است".

گفتنی است که ماموریت ریچارد بنت برای یک سال دیگر از سوی سازمان ملل متحد در افغانستان تمدید شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала