آژانس امنیت روسیه سازماندهندگان حمله تروریستی به پل کریمه را معرفی کرد

© RTآتش گرفتن مخزن سوخت روی پل کریمه
آتش گرفتن مخزن سوخت  روی پل کریمه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.10.2022
عضو شوید
سرویس امنیت روسیه اعلام کرد که سازمان دهنده حمله تروریستی به پل کریمه اداره اطلاعات وزارت دفاع اوکراین و رئیس آن کریل بودانوف بوده است.
به گزارش اسپوتنیک، اف اس بی(سازمان امنیت روسیه) در همکاری با کمیته تحقیقات مشخص کردند که سازمان دهنده حمله تروریستی به پل کریمه، اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین، رئیس آن کریل بودانوف، کارمندان و عوامل بودند.
بر این اساس، مواد منفجره ای به کار برده شده در حادثه پل کریمه به صورت استتار شده در اوایل ماه اوت از بندر اودسا به بلغارستان فرستاده شده بود.

سرویس امنیت روسیه همچنین افزود، 5 شهروند روسیه و 3 شهروند اوکراین و ارمنستان در رابطه با این پرونده بازداشت شده اند.
یادآوری می کنیم، که بامداد روز (شنبه 8 اکتبر) منابع رسانه‌ای و برخی منابع محلی در روسیه با انتشار فیلم‌ها و تصاویری از پل کریمه گزارش دادند، این پل آتش گرفته و بخشی از سازه آن فرو ریخته است.
با گذشت ساعتی بعد از انتشار خبرها درباره انفجار در پل کریمه، "کمیته ملی ضد تروریسم" روسیه اعلام کرد که یک کامیون روی پل منفجر شده و باعث آسیب به پل کریمه شده است. به گفته این کمیته، این فرض وجود دارد که انفجار، کار نیروهای عملیات ویژه اوکراین باشد.
پل کریمه با 19 کیلومتر، طولانی ترین پل روسیه است. بخش ترانسپورتی آن در ماه می 2018 راه اندازی شد. و در دسامبر 2019، اولین قطارها در امتداد بخش راه آهن آن حرکت کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала