- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

اوکراین: منطقه دنیپروپتروفسک هدف قرار گرفت

© Photo / РИА НовостиВид на реку Днепр и Херсон
Вид на реку Днепр и Херсон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.10.2022
عضو شوید
رسانه های محلی اوکراین از وقوع انفجار در منطقه دنیپروپتروفسک این کشور گزارش داده اند.
به گزارش اسپوتنیک، فرماندار منطقه دنیپروپتروفسک از ولایت های مرکزی اوکراین از وقوع انفجار جدیدی در زیرساخت های انرژی در منطقه کامینسکی خبر داد.
والنتین رزنیچنکو، رئیس اداره نظامی منطقه ای، گفت که ضربات جدیدی به زیرساخت های انرژی منطقه دنیپروپتروفسک وارد شده است.
وی گفته که سومین روز متوالی است که شرکت ها و تأسیسات مهم منطقه هدف قرار می‌گیرند.
رزنیچنکو در کانال تلگرامی خود نوشت: "صبح امروز نیرو های روسیه به زیرساخت های انرژی در منطقه کامینسکی حمله کردند. آتش سوزی و ویرانی شدید وجود دارد، امدادگران شعله های آتش را مهار می کنند. مهندسان تلاش خواهند کرد تا تجهیزات را بازسازی کنند."
پیش از این، نیروهای مسلح روسیه یک حمله گسترده با سلاح های دقیق دوربرد به اهداف سیستم های کنترل نظامی، ارتباطات و انرژی اوکراین وارد کردند. وزارت دفاع تاکید کرد که هدف این حمله محقق شد و تمام اماکن تعیین شده مورد اصابت قرار گرفت.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشستی با اعضای دائم شورای امنیت این کشور گفت، حملات روسیه به زیر ساخت های حیاتی و مهم اوکراین پاسخی بود به حمله تروریستی به پل کریمه و سایر حملات که توسط سرویس های ویژه رژیم کی‌یف ترتیب داده شده بودند.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала