ممنوعیت‌ ویزای آمریکا برای مقام‌های طالبان به دلیل نقض حقوق زنان

© Photo / BakhtarNAهیئتی از حکومت طالبان به قطر سفر کرد
هیئتی از حکومت طالبان به قطر سفر کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.10.2022
عضو شوید
وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که صدور ویزا را به آن دسته از مقامات فعلی و سابق طالبان که در سرکوب و اعمال محدودیت و تبعیض علیه زنان و دختران افغان دست دارند، محدود کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده اعلام کرد که آمریکا به دلیل نقض حقوق زنان و دختران در افغانستان، محدودیت‌هایی برای صدور ویزا برای مقام های طالبان را اعمال می‌کند.
وزیر امور خارجه آمریکا بیان کرد که به رغم تضمین‌های پیشین مقامات طالبان مبنی بر رعایت حقوق تمامی افغان‌ها، طالبان "سیاست‌ها و دستوراتی را وضع و صادر کرده‌اند که عملاً زنان و دختران افغانستان را از مشارکت کامل در زیست عمومی منع می‌کند، از جمله نداشتن حق تحصیل متوسطه دوم و شاغل بودن در اکثر صنایع.
انتونی بلینکن گفت که فشارها بر طالبان به خاطر نقض حقوق بشر ادامه خواهد یافت.
بلینکن به فهرستی طولانی از سیاست‌های طالبان اشاره کرد که زنان و دختران را محدود می‌کند (از جمله دسترسی به تحصیلات در مقطع متوسطه دوم و بالاتر، منع زنان از انتخاب شغل دلخواه و نقض آزادی بیان، حق جابجایی و حریم شخصی آنان).
به گفته بلینکن، حالا مقامات کنونی و سابق طالبان، اعضای گروه‌های امنیتی غیردولتی و دیگر اشخاصی که در سرکوب زنان و دختران افغانستان از طریق سیاست‌های محدودکننده و اعمال خشونت نقش داشته‌اند، نمی‌توانند ویزای آمریکا دریافت کنند.
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ممکن است ویزای بستگان درجه یک افراد تحریم‌شده هم لغو شود.
چندین ماه است که زنان افغان و گروه‌هایی از سرتاسرجهان از آمریکا می‌خواهند از صدور روادید برای مقامات طالبان خودداری کند.
زنان افغان همچنین اخیرا با فعالیت در توییتر و اینستاگرام، از جامعه بین‌المللی خواستند تا با مقامات طالبان مقابله کند. آن‌ها با هشتگ BanTalibanTravel# از سازمان ملل خواستند محدودیت‌های سفر برای مقامات ارشد طالبان را دوباره برقرار کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала