هشدار محرمانه بایدن به زلنسکی؛ ناسپاس نباش

© AP Photo / Susan WalshПрезидент США Джо Байден
Президент США Джо Байден - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.10.2022
عضو شوید
بایدن در یک گفتگوی محرمانه با رئیس جمهور اوکراین از وی خواسته تا به شکایت از کمک های ناکافی ایالات متحده خاتمه دهد و ازاین بیشتر ناسپاس نباشد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه واشنگتن پست به نقل از یکی از مقامات سابق کاخ سفید می‌نویسد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود هشدار داده است که اگر او مدام درباره عدم کمک‌های نا کافی گلایه کند، درخواست مداوم از کنگره آمریکا برای گرفتن پول سخت می‌شود.
به گفته این مقام سابق کاخ سفید، بایدن و زلنسکی به طور منظم تلفنی گفت‌وگو می‌کنند و در برهه‌ای از زمان، رئیس‌جمهوری آمریکا به همتای اوکراینی خود گفت که دیگر نگوید کمک‌ها کافی نیست "چون در این صورت ناسپاس به نظر می‌رسد."
روزنامه می‌نویسد: از زمان آغاز درگیری‌ها در فبروری 2022 ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین و مقام‌های دولتش بارها از ایالات متحده و کشورهای غربی دیگر خواسته‌اند تا کمک مالی و نظامی بیشتری اختصاص داده، تسلیحات بیشتری ارسال کرده و تحریم‌های سخت‌تری علیه روسیه اعمال کنند، به‌رغم این حقیقت که واشنگتن حجم قابل توجهی تا به امروز به اوکراین کمک کرده است.
به نوشته این روزنامه، در تشکیلات سیاسی آمریکا هم اکنون شکافی عمیق بر سر کمک های چند میلیارد دالری ارسال شده به اوکراین در حال ظهور است. اگر جمهوری خواهان در 8 نوامبر کرسی های بیشتر مجلس نمایندگان را دوباره به دست آورند، این شکاف ها احتمالاً عمیق تر خواهد شد.
پیشتر پنتاگون گزارش داده که بسته جدید "کمک" نظامی آمریکا به اوکراین شامل چهار فروند موشک HIMARS ، 32قبضه توپ و 200 دستگاه زرهی است.
جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا سه‌شنبه گفت که ایالات متحده در هفته‌های آینده پرداخت مبلغ 4.5 میلیارد دالری را که کنگره برای حمایت مستقیم از اوکراین اختصاص داده است، آغاز خواهد کرد. در اوایل اکتبر، کاخ سفید اعلام کرد که بایدن سندی را امضا کرد که شامل 12.4 میلیارد دالر کمک جدید به کی‌یف، از جمله4.5 میلیارد دالر کمک اقتصادی به دولت اوکراین است.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала