بخش بزرگ افغانستان هنوزهم به برق دسترسی ندارد

© Sputnik / Yuriy Lashovلین انتقال انرژی برق
لین انتقال انرژی برق - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.10.2022
عضو شوید
کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفته‌است که بیست‌ودو درصد برق افغانستان از منابع داخلی است و سیستم برق افغانستان نمی‌تواند نیازهای مردم افغانستان را برطرف کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، این کمیته می‌افزاید که بخش بزرگ این کشور هنوز هم به برق دسترسی ندارد.
کمیته صلیب سرخ افزوده‌است: "کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از آغاز سال 2022 تاکنون یک اعشاریه دو میلیون لیتر تیل را برای شرکت برشنا و شرکت‌های آبرسانی در مناطق روستایی فراهم کرده است. این کمک‌ها برای بیش از سه اعشاریه هشت میلیون تن در ولایت‌های کابل، بلخ، هرات، کندهار، هلمند، زابل، ارزگان، کندز و فراه فراهم شده‌است".
در همین حال، با نزدیک شدن فصل سرما، شماری از باشندگان پایتخت از طالبان می‌خواهند که در تامین برق به گونه دوامدار تلاش کند.
با این حال، رئیس پیشین برشنا می‌گوید که مشکل برق افغانستان به زودی حل نخواهد شد.
امان الله غالب، رئیس پیشین شرکت برشنا، گفت: "افغانستان متکی به برق وارداتی است و تا که افغانستان به خودکفایی از منابع داخلی نرسد مشکل برق افغانستان متاسفانه حل نمی‌شود به زودی".
از سویی هم، شرکت برشنا می‌گوید که برای رساندن برق به گونه دوامدار برای شهروندان کشور تلاش خواهد کرد.
حکمت الله میوندی، سخنگوی شرکت برشنا، گفت: "ما برای زمستان آینده، سه پلان را روی دست داریم نخست آن حفظ و مراقبت از لین برق وارداتی است".
این در حالی‌ست که هشتاد درصد برق افغانستان وارداتی است و بیشتر از کشورهای آسیای میانه به ویژه ازبیکستان، ترکمنستان، تاجیکستان و ایران وارد می‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала