تصویب قطعنامه ضدروسی عدم به رسمیت شناختن همه پرسی در مجمع عمومی سازمان ملل

© Sputnik / Aleksei Panov /  مراجعه به بانک تصاویر ملل متحد
ملل متحد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.10.2022
عضو شوید
مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ضدروسی عدم به رسمیت شناختن همه پرسی در سرزمین های تازه پیوست شده به روسیه را تصویب کرد.
به گزارش اسپوتنیک، مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ای ضد روسیه را تصویب کرد، که همه پرسی در مناطق جمهوری خلق دونتسک، جمهوری خلق لوهانسک، خرسون و زاپروژیا را به رسمیت نمی شناسد.
کشورهای غربی پیش از این قطعنامه ای را تهیه کرده بودند، که همه پرسی را به رسمیت نمی شناسد و از همه کشورها، سازمان های بین المللی و ساختارهای تخصصی سازمان ملل می خواهد که تغییرات در وضعیت "مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپروژیا اوکراین" را به رسمیت نشناسند. همچنین در متن فراخوانی برای عدم به رسمیت شناختن پیوستن چهار منطقه به فدراسیون روسیه وجود دارد.
Постоянный представитель РФ при ООН Василий Небензя выступает на пленарном заседании Генеральной ассамблеи Организации Объединенных Наций в Нью-Йорке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.10.2022
اعتراض روسیه به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در مورد همه پرسی
افزون بر این، از مسکو خواسته شده است که فورا نیروهای خود را از اوکراین بیرون کند. این سند بیانگر "تعهد به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی اوکراین در داخل مرزهای شناخته شده بین المللی است. مسکو به اتهام "سازماندهی همه پرسی" و "تلاش برای ضمیمه کردن جمهوری های لوهانسک و دونتسک و دو منطقه محکوم شده است. 143 کشور به این قطعنامه رای مثبت دادند، پنج کشور رای مخالف، 35 کشور رای ممتنع دادند.
روسیه، بلاروس، سوریه، کوریای شمالی و نیکاراگوئه رای منفی دادند.
پیش از این منابع گزارش داده بودند، که ایالات متحده و شرکای آن فعالانه کشورها را متقاعد می کنند که از پیش نویس قطعنامه غرب حمایت کنند. روز دوشنبه، روسیه خواستار رای گیری پنهانی درباره این قطعنامه شد، که به وضوح تعداد کشورهای حامی این پروژه را کاهش می دهد، زیرا نشان نمی دهد کدام کشور به کدام تصمیم رای داده است. اما مجمع عمومی از این پیشنهاد حمایت نکرد. لیندا توماس گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل روز سه شنبه گفت، که ایالات متحده از تاکتیک های ارعاب سایر کشورها قبل از رای گیری استفاده نمی کند.
یادآوری می کنیم، که همه پرسی درباره ورود مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپروژیا به فدراسیون روسیه در 23 تا 27 سپتامبر برگزار شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала